Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Vurderer å flytte fra samboeren. Vi har et barn på 2,5 år sammen. Jeg vil gjerne flytte tilbake til hjembyen min 40 min unna. Barnet vårt er også hos dagmamma her og hele familien min bor her. Barnet vårt har mye kontakt med min familie, og nesten ingen med hans familie. De har kun vært hos oss på bursdager osv., aldri ellers. Han eier huset vi bor i nå, og begge jobber i hjembyen min (han jobber også endel hjemmefra). Hans familie bor 20 min i motsatt retning. Er 40 min unna akseptabel flytteavstand når vi har et barn sammen? Hvor stor sannsynlighet er det for at jeg får den daglig omsorgen hvis jeg flytter til hjembyen? Har noen vært borti tilsvarende problemstilling?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 40 min er jo ikke langt, og spesielt ikke siden han jobber der... Har nok ikke noe å si for omsorgen. Hadde det vært 40 mil synes jeg det hadde vært mer problematisk. Men, synes du bær være forberedt/innstilt på å dele på "henting/binging" i forbindelse med samvær. Noe du forsåvidt er pliktig til, enten at du betaler 1/2 kostnader, eller at dere sørger for transport hver deres dag. F.eks han fredag og du søndag ved helgesamvær... Nå kan det jo hende dere blir enige om helt andre ting, tenker bare at du er innstilt på deling av dette :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Ja, det er jeg forberedt på, og det synes jeg er en selvfølge også. ) Er bare redd for at han eventuelt skal få hovedomsorgen, og at jeg blir tvunget til å bosette meg i nærheten av han når resten av livet mitt er et annet sted... Men, jeg vil jo være nær barnet vårt, så det problemet får vi løse i så tilfelle...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Den loven det er snakk om å innføre gjelder vel mer de som f.eks har barn sammen i Oslo hvor mor bestemmer seg for å flytte til Alta med barnet. Man har jo ikke lov til å flytte til utlandet uten den andres samtykke, og i og med vi bor i et så langstrakt land, så er jo faktisk avstanden mindre til Danmark fra Oslo enn til Trøndelag. 40 minutters reise er da mer en overkommelig, og vil ikke ha noe å si ved et samlivsbrudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå