Kokkeli nyter våren:) Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 idag har mannen min og jeg bestemt oss for å handle inn stort en gang i uka, og skrive middagsmeny for en uke om gangen. Dette for å spare veldig mye TID og PENGER. Har gjort det før, og det er så herlig og letter arbeidet noe veldig. Sånn så idag er det helt tomt i skapene, ingenting å finne på til middag, så nå må mannen gå på butikken å se om han finner på noe vi skal ha, før han kommer hjem og vi lager det. Bruker masse tid på sånn.. Jeg kunne jo hatt maten klar til han kom hjem om det hadde vært noe å lage.. Hvordan gjør dere det? Så etterhvert som det går tomt for en matvare i huset så skal den føres på lista, slik at vi bare kjøper det vi skal ha, og ikke tusen andre ting fordi vi (les:jeg) tror vi trenger det..
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 begynte med det for 2 og en halv uke siden, og er strålende fornøyd:)) Bare det å ikk trenge å tenke på hva jeg skal lage til middag hver dag, er en stor lettelse..hehe:)
blond Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Lager middagslister for en stund framover i tid, gjerne et par uker. Listene blir alltid revidert, men det er et fint utgangspunkt iallfall. Akkurat som dere skriver vi ting vi mangler på handlelisten og handler når det passer i forhold til jobb og ting som skjer. Prøver å planlegge middager slik at vi får minst mulig rester.
alvis Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Vi gjør som dere. Handler en gang i uken og da handler vi middag til hele uken. Hver gang det er noe vi trenger skriver vi ned det på en liste. Må vi handle noe i løpet av uken så er det kun lov å handle fra listen:) Vi prøver ha 1-2 middager i uken som går ann å spise som rester. Det er utrolig hvor mye tid og penger man sparer på å gjøre det sånn.
blond Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg studerer tilbudsaviser og benytter meg av tilbud som er bedre enn normalpris på "min" butikk. Sparer mye på det.
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg handler masse når jeg er i byen, ellers så småhandler jeg en del her på den lokale butikken. Jeg tenker på hva jeg vil ha til middag i løpet av dagen eller spør storesøster når jeg henter barna i bhg om hun har forslag. Jeg skriver ikke middagslister. Handler også på tilbud. Og jeg har alltid middag og mat og lage middag av. Når det bare 1 igjen av tomatsuppe, grøtpose, pasta ol. kjøper jeg nye. Når det minker på pølser, kjøttdeig, oksestek, fisk ol. så kjøper jeg flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå