Gå til innhold

Betalt ferie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når far tok perm i sommer hadde jeg ikke lønn i fra nav selvsagt.Men arbeidsgiver gav meg lønn den måneden,eller de 4 første ukene.Jeg regnet med at det var fordi jeg da hadde ferie for jeg jobbet ikke.Ferien skulle jeg egentlig tatt på slutten av permen men tenkte det var det samme siden jeg skal ha ett år til.Men nå mener arb,giver at det var feil å gi meg lønn.Men jeg husker at da jeg skulle begynne igjen med mellomste så tok jeg ferie før jeg begynte og den var betalt.

Noen som har peiling...har pengene men tror de tar feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt ann på om du har opptjent feriepenger eller ikke.

Når du får permisjonepenger direkte fra NAV tviler jeg på at du har opptjent så mye som 4 ukers betalt ferie? Men det vet du jo nesten best selv:)

Jeg synes egentlig det er rart at arbeidsgiver bare betaler ut penger i 4 uker uten at dere har en klar avtale om når du skal ta ferie Og like rart at du bare tar i mot pengene i god tro......

Skrevet

Det kommer ann på om du har opptjent rett til 4 uker ferie, og om det er sånn på din arb.plass at dere får lønn i ferien?

Skrevet

Det var jeg som gjorde arbeidsgiver oppmerksom på det faktisk.Og feriepenger har jeg oppspart fremtil mars.Men ferie er jo spart opp uansett om en får de fra nav eller arb.giver.

Desuten stod det på lønnslippen at det var utbetaling i samråd med nav..da tenkte jeg de hadde meldt meg opp til ferie alikevel.

Skrevet

Hvis du har opptjent ferie fram til mars (fra januar til mars) så har du vel kanskje opptjent 6 dagers betalt ferie.

Når du får permisjonepenger fra NAV er det også de som utbetaler feriepenger av permisjonen (dvs av de først 12/15 ukene). Så betalt ferie er IKKE oppspart uansett om en får permisjonspenger fra NAV eller direkte fra arbeidsgiver.

Ferie er ikke noe arbeidsgiveren melder deg opp til. Med mindre dere har fellesferie da. Ellers er ferie noe som avtales mellom arbeidstaker og arbeidsgiver.

Skrevet

Siden jeg skal ha perm til mars 2009 så har jeg jo tilgode ferie som ikke er tatt nå i sommer for jeg har jo perm,Disse ukene har jeg tidligere tatt før endt perm og fått betalt.Men det er første gang jeg får betalt permisjonspenger fra nav.

Skrevet

Rett til ferie og rett til betalt ferie er to hetlf roskjellige ting. rett til ferie reguleres av ferieloven. Om den er betalt eller ikke reguleres etter hva du har opptjent året før.

Skrevet

Det er samme arbeidsplass og sist var ferien betalt,forskjellen er at jeg denne gangen får permisjonspenger fra nav og da blir det andre regler.så jeg får se hva det ender opp med rett og slett.

Skrevet

I og med at du får permisjonspenger fra nav har du jo ikke krav på feriepenger utover 12/15 uker. Om da skal jo heller ikke din arbeidsgiver betale deg da du har ferie.

Skrevet

Nei,bare fra jan-mars skal eg ha fra arb,giver.

Må nok betale tilbake ja. Var nå jeg som selv gav beskjed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...