Gå til innhold

Leste nettopp at Mccain tilhengere mobbes i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå synes jeg selvsagt ikke at noen burde mobbes for de holdningene og verdiene de har, men alikevel så skjønner jeg at Mccain tilhengere møter motgang.

Det kan vanskelig forsvares at man støtter en så usympatisk valgkampanje. Mye av den oppførselen jeg har sett fra denne Mccain er jo direkte mobbing og uthengig av Obama. Han har lagt opp til at det blir lynsje stemning og at følelser som hat og sinne manes frem. Han har visst en kald og beregnende.

Dessuten synes jeg det er vanskelig å forsvare at man ønsker å fortsette krigen fordi man ikke vil tape ansikt, at man synes det er riktig at de 3 rikeste % ene i USA blir rikere, og at man ikke ønsker å prioritere helseforsikringer for alle. Tenk på alle de millionene med barn som ikke kommer til legen når de burde i et av verdens rikeste land...

Det strider imot de menneske verdiene jeg har blitt oppdratt med iallefall, og selv om jeg innser at folk har vokst opp med ulik bakgrunn så klarer jeg ikke helt å forstå tankegangen dems. For meg så blir det så utrolig innlysende hvem som burde vinne.

Hva mener dere?

Jeg vil foressten legge til at jeg respekterer at folk har ulike verdier, men jeg klarer bare ikke å forstå hvordan de tenker og prioriterer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener folk skal respekteres for sine meninger, uansett hva de mener.

Hva du ikke skjønner er jo at andre har meninger du ikke har.

Skrevet

Obama har en noe mykere hånd enn Mccain har. Da spørs det om USA trenger en myk hånd eller en fastere hånd til å styre de neste 4 årene.

Er terror fremdeles en trussel i verden? Hvis den er det, så er Mccain et bedre valg. Hvis ikke er Obama den beste.

Obama er en mykere presidentkandidat enn Mccain er.Mccain er sønn av en General, og har selv vært i militæret i mange år.

Obama er en mere familieorientert mann, og vokste opp under fattigere kår enn Mccain, og har sett den mørkere og vanskeligere siden av USA enn Mccain. Sånn sett er han derfor en bedre kandidat for den fattigere delen av befolkningen. Han har nok deres stemme.

Mccain er en sterkere kandidat mot stormaktene, men jeg synes kanskje det er på tide at Presidenten i USA ser innover mot sitt eget land, istedenfor å se utover. Jeg er lei av at alt skal være utad hele tiden. Det er jo befolkningen i ens eget land som først og fremst skal ha det godt. Deretter utad.

Obama snakker om at helsepolitikken må bli bedret. Og det trengs. Lang vei å gå der. Sånne ting er mye viktigere enn å lage flere tanks.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, det blir jo motsatt av norske verdier. Jeg synes også at han har oppført seg veldig usympatisk. Fatter ikke at det ikke klikker for Obama. Tror nok at de tar til fornuften da. Det er så sinnsykt mye relgiøse konservative holdninger der så mange er nok vanskelige å vende. Det viktigste er at man selv er klar over hvilke verdier man ønsker å leve etter. Verden er urettferdig.

Skrevet

Jeg er litt uenig i at Mccain vil være et bedre valg under enda et terrorist angrep. En av de sentrale forskjellene mellom de to er at Obama ønsker å samtale med fienden, mens Mccain sier det samme som Bush, at de ikke ønsker å snakke med fienden med mindre de overgir seg. Jeg tror dette er feil fremgangsmåte fordi det vil føre til mer lidelse for flere uskyldige mennesker. Taliban kommer ikke til å overgi seg. Og da kan denne krigen fortsette i årevis.

Tilogmed tidligere utenriksminister i USA som er republikansk mener jo at Obama vil være bedre på utenriksspørsmål

Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer enig. Mccain og Palin er uspiselige

Skrevet

Hi her.

Jeg tror du misforstår meg. Eller jeg forklarte meg dårlig. Det jeg mener er at jeg vanskelig kan forstå slike holdninger utifra den oppdragelsen og oppveksten jeg selv har hatt. Jeg har forståelse for at folk har blitt oppdratt på en annen måte og dermed har andre verdier. Egentlig var poenget mitt at det er litt interessant å se hvordan folk har forskjellige holdninger rundt om i verden etter hvordan verdier de er oppdratt etter. Jeg har mine verdier og lever etter de. Jeg kjenner ikke en eneste amerikaner uansett så derfor kan jeg vanskelig dømme dem, jeg bare tenker at USA sikkert er mer ulikt Norge i kultur enn jeg trodde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...