Gå til innhold

Hurra, jeg har endelig blitt mamma c",)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg ble lagt inn 13. oktober kl 10:30 pga langvarig vannavgang siden 12. oktober kl 7:20. Hadde ingen kynnere eller rier det døgnet.

Ved kontroll kl 12 hadde jeg 3-4 cm åpning og ble derfor strippet. Etter en times tid satte de drypp, som satte i gang rier hos meg, så kl 15 hadde jeg 6 cm åpning og dryppet ble økt.

Kl 17:30 begynte jeg med trykk-rier men de lurte meg, for de var ikke lange nok, så kl 18:40 fikk jeg hjelp slik at vesla ble tatt med vakuum.

18:45 så hun dagens lys

Hun veide 3845 gram og var ca 49 cm lang (kunne være lenger, men hun ville ikke strekke henne ut, var veldig i fosterstilling)

Jeg klarte meg hele veien uten noe smertelindrende.

Jeg revnet i alle retninger og ble sydd i over en time etterpå, også uten smertelindrende.

Tiden på barsel var slitsom, da jeg dessverre ikke fikk enerom - det ble født 10 gutter og 5 jenter den 13. oktober på sykehuset hvor jeg fødte.

Har blitt ca 8 timer søvn de siste 5 døgnene, og nå er vi i full gang med ammingen etter mye slit.

Jenta vår har konstant feber fordi hun er født med en tann som også har falt ut, men henger igjen i en skinnfill, som skal opereres bort til uka (ingen tilstede i forrige uke pga kurs i Wien) - det er 1 av 2-3000 som blir født med tann på denne måten.

En til er også på vei allerede.

Vi bare koser oss og øver mer og mer på ammingen - gir ikke opp uansett hva det koster og hvor mye den tannen skjærer (for jeg skal love deg at den kjennes ja)

Vi reiste hjem fredag 17. oktober.

 

Tannen ble fjernet mandag 20. okt og da forsvant feberen også. Nå er alt bare fryd og gammen. Ammingen er ikke så smertefull verken for Matilde eller mammaen hennes ;o)

 

Lykke til videre, og takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...