Gå til innhold

Hvor lenge uten liv??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 22+5 og babyen har vært ganske aktiv i magen de siste fem ukene. Stort sett hver kveld, men litt også på dagen.

 

I går var jeg på ul og fant ut at vi venter en liten jente. Noe eldste datteren ble veldig fornøyd med. Men siden jeg var der, har jeg knapt kjent noe liv- om jeg har kjent noe i det hele tatt...

Hvor lenge bør man vente før man blir bekymret og hvor er det jeg i tilfelle henvender meg- til fødeavdelingen eller til fastlegen??

Skulle så gjerne bare hørt at hjertet slo, da jeg hadde en MA tidligere i år...

Hva hadde dere gjort i dette tilfelle??? Håper på tilbakemelding...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til føden og spør..

Skrevet

Drikk et stort glass med kald og sukkerholdig saft. Legg deg ned en liten studn og se om du kjenner noe.

Hvis du ikke kjenner noe da, så ringer du føden og hører hav de har og si!

 

Skrevet

Det er veldig vanlig at det varierer. Spesielt såpass tidlig. Fra uke 26 (tror jeg det var) sies det at du bør kjenne liv minst en gang for dag, 5 spark i løpet av ca 20 minutt.

 

HAdde selv 2 SA i uke 12-14 før denne graviditeten og skjønner at du er engstelig. Jeg har selv vært på føden 2 ekstra ganger pga lite liv. (Første gang i uke 26) Visste seg at jeg har morkake forran noe som gjør at jeg kjenner mindre.

 

I følge jordmor er det også vanlig at man føler at man kjenner mindre liv når man har hatt SA/MA..

 

Er første her, og er nå i uke 37

 

Er du usikker så er det bare å ringe føden. Ikke noe problem å ringe dem :-)

 

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...