Gå til innhold

Nav og bidrag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet hvordan det blir med bidrag hvis barnefar ikke er oppgitt. Går det ann og få bidrag fra nav? Eller kan jeg bare se langt etter det hvis ikke det er noe far inni bildet? Mange takk til de som svarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joda, du får bidragsforskudd fra nav, noe du må søke om, men det er på lusne 650 kr mnd per barn:))

Skrevet

Lusne og lusne, synes vel egentlig det er et greit beløp så lenge man ikke vil oppgi barnefaren. I tillegg til dobbel barnetrygd, OS, skatteklasse 2 og evt bostøtte. Vil man ha mer er det jo bare å oppgi barnefaren...

Må jo være litt begrenset hva man forventer/forlanger at staten (alle vi andre) skal betale når man har fått unger.

Ja, for det er jo faktisk skattepenger som dekker dette....

Skrevet

Får man virkelig farsbidrag når man ikke oppgir hvem far er?

DET villle jeg i hvert fall tro falt bort!

Skrevet

Jøsses, alt man får penger for i dette landet.... Blir helt matt jeg!

Skrevet

Så vi betaler skatt for moro skyld da eller? For å underholde slottet? Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så mange her inne som er i MOT at folk får diverse stønader. Er ikke det bra da? Jeg betaler mer enn 100 000 i skatt per år, og kommer ikke til å ha dårlig samvittighet for den dagen jeg "får" noe fra staten! For faktisk er det meg selv som har betalt for det. Så det så!

Skrevet

Jo men det er da irriterendes at vi skal måtte betale fordi en far ikke står til ansvar for sitt eget barn? Evt at mor til barnet ikke tar ansvar for å ha ligget med fyren!

Skrevet

Ja du får farsbidrag selvom du ikke oppgir BF, satsene er noe mindre enn hvis BF er oppgitt!

Skrevet

Hvis mor skal få bidrag fra staten fordi hun ikke vil føre opp far, så ja, da syns jeg det blir feil. Er da vel ikke vår feil at mor har hatt seg med en som ikke egner seg som far, eller har lurt en stakkars gutt for å få et barn som bare er hennes. Eller?

Skrevet

Kan du fortelle meg hvorfor du ikke oppgir bf?er ikke ute etter å hetse,bare undrer.

Skrevet

Men i alle dager, de har da vel betalt skatt selv også, jeg føler iallfall ikke at jeg "betaler" for andre, men at jeg tjener opp goder til meg og mine. Vi har da vel ikke noe med om hvorfor bf ikke blir oppgitt. Hva om det hadde dreid seg om voldtekt? Incest? Noen du ikke husker navnet på fordi noen putta noe i drinken din? Kanskje har bf vært en psykopat, tyrann, stalker, u name it, da hadde jeg villet fortrengt hvem bf var!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...