Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Mine barn er idag 6 og 7 år.. der gutten er minstemann....Kom meg ut av et voldelig ekteskap for 2 år siden, lever nå med ny samboer, laaaaaaaaaangt borte fra barnefaren... Hadde i turt å gå fra han, hadde det ikke kommet for dagen at han hadde ei dame nr 2 i et annet fylke... Det kan sies at faren er pakistaner, og har andre oppdragelse metoder, og synspunkter, spesielt på hvordan jenta skal oppdraes. Hun får ikke leke med gutter, får ikke danse, ikke gå i skjørt, noe jeg ikke bryr meg om når hun er hjemme hos meg, men han ringer å sier det til meg mange ganger i året:( Er veldig bekymret for barna mine når de er der.... Han har alltid ment at jeg skal betale reisebillettene tur/retur når de skal til han, noe jeg har gjort i 2 år nå, men nå har samboeren satt ned foten, og sier at han får betale ene veien, eller la være å ha de... Nå har det godt 4 mnd og han har ennå ikke betalt noen billetter eller tatt ansvar, men ringer meg 1 gang i mnd og skjeller meg ut, fordi jeg ikke sender barna til han, noenganger truet meg på livet...men vi holder oss harde, både jeg og sambo mener at barna uansett ikke har godt av å være der..... om det skjønte noe, hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Ta vare på meldinger, mailer ovs hvis han sender det. Loggfør når han ringer, anmeld han til politiet dor drapstrusler. Dette MÅ dere ta alvorlig. Han har ingen rett til å forlange å se barna når han truer deg på livet. Tenk på barna, jeg hadde ALDRI i livet sendt de til faren. Skaff deg advokat, få familievernkontoret innvolvert, prøv å få råd og hjelp fra barnevernet. Nå må du slå ring om barna dine og holde de trygge. Og det er ikke hos en far som truer moren deres på livet.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Du vet det er ditt ansvar når du sender barna dine til et utrygt hjem, ja jeg vil si det er utrygt for de å være hos sin far. Hvis det skjer de noe mens de er hos faren og du VET hvordan han er, så er det du som har handlet feil med å sende de dit. Vern om barna dine og hold de trygge...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 må nok innrømme at jeg er livredd for å holde barna vekk fra han også tok vare på meldingen før, men nå har den mobilen havarert, så det var de... men det rare er, at det er den nye samboeren som sender de stggeste meldingene... HI
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Han truer med advokat om jeg ikke sender de til han..... men må nok si at akkurat i det tilfelle er jeg null redd, noen ganger HÅPER jeg at han skal ta kontakt med advokat, for da vet jeg at jeg vinner og at han ikke får ha barna, og at det er han selv som har ordnet det slik.... HI
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Nå må DU ta ansvar. Kontakt familievernkontor, eventuelt barnevern OG ikke minst få deg advokat...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 har faktisk snakket med barnevernet, det gjorde jeg etter at jeg gjennom venner fikk høre at den nye samboeen hans ble tatt fra barna pga ett eller annet som jeg ikke vet....men jeg sendte barna mine dit, og viste ingenting, så da jeg fikk høre det, dro jeg til barnevernet og spurte om hvorfor jeg ikke hadde fått beskjed siden jeg faktisk sendte barna mine til et hjem som andre barn har blitt fratatt(de har fått de tilbake nå da, etter 3 uker) Så sa de bare at de hadde taushetsplikt, og at jeg MÅTTE sende barna dit, vist ikke kunne han bruke det mot meg....
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 for all del, ikke send barna til han:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå