Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Vet det er tidlig å tenke på spnn i 1.tri, men må bare lufte tanken. Hva syntes dere om det å kjøpe flasker, brystpumper ol på finn.no?? Det ligger jo så mye ute og om man bare kjøper nye smukker til flaskene og tar flaskene og det til pumpen i sånn steriliserings ting flere ganger. Er det bra nok? Har en sånn en se, men vet ikke om det er nok.... Og hva med annet utstyr?? Hva syntes dere om det?? Samt at nå er det jo elleville dager på steen og strøm sentrene, så blir vanskelig å ikke kjøpe noe søtt til den lille nå som det er salg
trine->mai07 og juni09 Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg hadde ALDRI kjøpt brukte flasker etc på nett.. Ikke brystpumpe heller for den del, men det er meg da.. Syns det blir litt ekkelt. Vi kjøpte brukt seng til mini, men den var brukt av datteren til mitt søskenbarn, så ser ikke på det som noen stor krise. Sportsvogna har vi også kjøpt brukt av noen vi kjenner, og ser ikke på det som noen stor ting. Spes ikke så lenge vi visste hvordan den var behandlet og var der og så på den før vi kjøpte den. Brukes i barnehagen, og alle vet jo at vogner stort sett ikke behandles veldig pent der.... Bilsete ville jeg heller ikke kjøpt brukt hvis jeg ikke kjente de som eide det veldig godt og var behandlet pent. Du har ingen garanti for at det ikke har vært med i en smell eller at de ikke har mistet det i gulvet etc. Mulig det bare er jeg som er veldig skeptisk..
MinnieMe Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Flasker, pumper osv hadde ikkje jeg heller kjøpt brukt. Det hadde helt sikkert gått bra, men jeg synes ikke tanken på at andre har brukt akkurat slike ting er noe "delikat". Og jeg er slettes ikke fisefin av meg Større utstyr, slik som barnevogner, senger, lekegrinder, bilstoler osv kommer jeg til å vurdere å kjøpe brukt dersom jeg kommer over noe som er pent brukt og at de som selger det virker som ordentlige folk. Evt at jeg kjøper av familie, venner eller bekjente, er en del i omgangskretsen som har eldre barn enn meg. Utstyr til baby er ganske dyrt, og ved å kjøpe brukt kan man få kvalitet til en rimeligere penge, og det er også miljøvennlig å bruke noe som andre ikke trenger lenger. Og så må jeg innrømme at jeg har kjøpt en liten body og en lue til den lille som er på gang, selv om jeg synes det er veldig tidlig enda. Litt må man leve i nuet også da
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2008 Er egentlig enig seh men vil bare se hva folk har for holdninger ol til det. Spennende å se hva folk mener.... Kom gjerne med fler synspunkter. Kan hende mange lurer men tør ikke spørre for de føler seg fattige, gjerrige osv. Barneutstyr er jo veldig dyrt og om folk får noen hint og tips om hva som man kan kjøpe nytt og hva brukt, så kan de prioritere riktig....
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 jeg hadde heller ikke kjøpt flasker og div brukt.. men har selv kjøpt bilstol og vogn brukt på finn og kommer til å gjør det med andre ting jeg får brukt for også.. er som sagt dyrt med nytt barneutstyr. og det jeg har kjøpt til nå er som nytt, kan ikke se at det er brukt en gang. jeg kjøper ikke fordi jeg har dårlig råd, men syns det er greit å kjøpe brukt for at jeg kan vise andre at det er verken dumt eller flaut. er ikke flau for å si at jeg har kjøpt ting brukt!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå