Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Men har et spm. Hva syntes dere om det å kjøpe flasker, brystpumper ol på finn.no?? Det ligger jo så mye ute og om man bare kjøper nye smukker til flaskene og tar flaskene og det til pumpen i sånn steriliserings ting flere ganger. Er det bra nok? Har en sånn en se, men vet ikke om det er nok.... Og hva med annet utstyr?? Hva syntes dere om det?? Samt at nå er det jo elleville dager på steen og strøm sentrene, så blir vanskelig å ikke kjøpe noe søtt til den lille nå som det er salg
Mia29 Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Hei! Flasker og pumper og slikt kjøper jeg nok nytt. Så lenge du sørger for å vaske/sterilisere det skikkelig og kjøpe nye smukker til flaskene klarere ikke jeg se at det er noe farlig. For meg blir det en følelsessak. Jeg synes det er litt ekkelt med slike "intime" ting. Men det er som sagt bare følelser. Vogn kommer vi nok til å se etter på Finn for å sjekke hva det er å spare. Ellers tror jeg vi er heldige og får arve en del ting.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 enig med Mia der vi kjøper intime ting nytt og bruksting heller brukt
to_tette? Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ville kjøpt flasker, pumper o.l nytt, det gjør sikkert ingenting om det er brukt så lenge man steriliserer ordentlig, men jeg synes det blir litt ekkelt likevel... Ingenting i veien med å kjøpe brukt utsyr ellers, men madrasser kjøper jeg nytt. Det kan være "avtrykk" av barna som har brukt dem før, ikke bra for ryggen, har jeg lest. Og hvis de som har brukt dem før har gulpet/tisset mye i madrassen kan det være farlige gasser, har jeg også lest... -men de kan vel renses?
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Er egentlig enig seh men vil bare se hva folk har for holdninger ol til det. Spennende å se hva folk mener.... Kom gjerne med fler synspunkter. Kan hende mange lurer men tør ikke spørre for de føler seg fattige osv
silja379 Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Heisann! Har vært så heldig at vi fikk tak i brukt kombivogn til eldste jente. Hun blir 3 i nov. Har arvet mye klær, og kjøpt en del brukt. Leker har vi også kjøpt brukt. Masse fint på loppemarkeder/bruktmarkeder. Bare vaske alt godt, også er det jo miljøvennlig! Tenker litt på ikke å ha bruk og kast holdnning. Spare kloden for litt avfall. Vi kjøpte ny seng. Tenkte litt på det med tiss og gulp i madrassen... Flasker og pumper ville jeg nok kjøpt nytt, eller av noen kjente... Nestemann blir også jente, var på UL på fredag. Så her blir det å arve mye
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Pumper og flasker ville jeg kjøpt nytt ja. En ting er å bruke til søsken, det er jo greit så lenge det er kokt skikkelig, men husker jeg fikk med en pumpe fra hun jeg handlet vogn av når jeg ventet lillegutt, den pumpa gikk i søpla og det samme gjorde flaskene som følge med.. Ble så feil å tenke at den hadde vært om puppen hennes om du skjønner.. :/ Men ting som vogner og lekegrind og seng (bortsett fra madrass som skal kjøpes nytt grunnet krybbedødfare osv.) ser jeg ikke noe i veien for å kjøpe brukt Det har vi gjort, både forrige gang og denne, og det er masse penger å spare )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå