fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Vår gutt på 15 måneder er et forferdelig matvrak. Jeg er sikker på at han kunne spist hele dagen om han hadde fått lov. Han er absolutt ikke tykk og spiser ikke usunt, så det er ikke det jeg er bekymret for, men det er helt håpløst å lage middag. Han bare sutrer og styrer når han ser at vi holder på å lage en eller annen form for mat. Det hjelper heller ikke å gi han et eple, banan eller noe annet i mellomtiden, han vet at det snart kommer middag. Han er på samme måte når vi smører brødskive eller laget grøt også, men det tar jo tross alt ganske mye kortere tid... Det går an å avlede han så lenge vi er to, da kan en av oss ta han med i et annet rom og leke eller noe, men innimellom er man jo bare en. Om morgenen er han alltid skrubbsulten når han våkner, og vi har alltid flaske ferdig oppmålt MME og varmt vann på termos stående på badet, slik at han får det når vi står opp. Men de 15 sekundene det tar å blande flaska er som om det skulle være dommedag.. Når jeg tenker på at vi får en baby til om bare et par-tre uker blir jeg litt svett av tanken på dette, merker jeg. Er det noen andre som har barn som er sånn? Hva gjør det for å avlede oppmerksomheten?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Hehehe... Akkurat samme leken her. Haar en jente på 12 mndr som er matvrak. Hun må ofte spise et middagsglass før jeg begynner på middagen, og så spiser hun vår middag etterpå sammen med oss. Ganske fortvilende av og til med den skrikingen, men jeg lar henne ofte bare skrike. Vet jo at hun ikke sulter ihjel akkurat :oD Men hvorfor gir du MME enda? Vi begynte med vanlig melk da hun fylte 1 år. En befrielse!!
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Nei, uff, vet ikke helt hvorfor vi gir mme enda, det har blitt en dårlig vane som vi egentlig ikke helt er klare for å vende, tror jeg. Det var fordi han var så skrubbsulten om morgenen, så etter at vi sluttet med amming, var det så greit å ha den flaska klar med en gang, for da kunne vi drøye litt til før vi gikk ned for å spise frokost. Vi har snakket om det flere ganger at det bare er tull og at han burde slutte med det, men vi har liksom ikke helt tatt den støyten enda, fordi vi vet at det kommer til å bli et helvete å vende han av med den.. Han får vanlig melk ellers, det er kun den flaska om morgenen som "henger igjen".
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Jenta vår er også et marvrak, jeg pleier å gi et knekkebrød uten pålegg som hun kan knaske på så lenge. Det funker fint, hun synes det er mer moro med det enn frukt. Da får jeg tid til å lage litt mat i fred også, blir litt stress rett etter jobben og før pappa'n kommer hjem. Hun får også knekkebrød på morgenkvisten, da er hun strålende fornøyd.
mamma_til_solstråle Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Veslemannen her i huset er ikke akkurat matvrak, men hater å vente på maten. Jeg har løst det med å la han være med og lage middag. Han satt i stolen sin tidligere, nå sitter han mest på benken (han er 17 måneder nå) og følger med. Innimellom får han små oppgaver, som å bære bort bestikk til bordet. Dessuten er det jo slik at kokken må smake til maten, så han får smake litt underveis;-) Det hender han tar noen pauser og leker litt innimellom. Dette funker for oss i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå