*sola ღ Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Noen som vet hvordan man gjør det når man ikke vil at søknad skal offentliggjøres, dvs skrives i avisen og sendes kopi til andre søkere? Skal søke på ei stilling, men vil helst ikke gi beskjed om det til flere enn nødvendig.. Skal man skrive det på søknaden eller....?
ano`num *17.03.10* Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Det er vell ikke vanlig/lov å sende kopi av din søknad til andre søkere?? Det er vell heller bare navnet ditt som kan gjøres offentlig i søkerlister. En del statlige/kommunale stillinger har også ut søkerlister i lokalaviser. Ser hvertfall tendensene her i kommunen når det gjelder viktige stillinger som leder av feks PPT. Det er vell strenge regler rundt taushetsplikten ifh søkere også? At navnet ditt kan skjules må det vell være gode grunner for?
*sola ღ Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har søkt på flere stillinger hvor jeg etter en tid har fått et tykt hefte med kopi av alle søknadene som kom inn til dem. Har også vært på trykk i avisen. Vil unngå begge deler..
3b@rnsmor-30* Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 de som søker på en jobb har krav på å vite hvem de konkurerer mot... men de må jo be om å få se søkerne, men trodde ikke de fikk se søknadene, bare navnene.... Vet at ved søkning på "offentlige" stillinger, som f.eks. rådmann o.l. kan man be om at navnet holdes anonymt, men vet ikke hvor i prosessen dette gjøres... kanskje du kan ringe det firmaet du vurdere å søke hos???
mamma og godguttene Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg vet at noen skriver at de ville satt pris på om søknaden ble behandlet konfidensielt, på slutten av søknaden.
Kamomille Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Søknaden vil aldri offentliggjøres - uansett. Men vanlig søkerliste er offentlig, dvs at navnet ditt vil stå der. utvidet søkerliste kan sendes til alle søkere som ber om det. Navnet ditt kan unntas fra listen. Da ber du om a søknaden behandles konfidensielt eller at navnet ditt unntas offentligheten. Søkere til stillingen vil fortsatt ha krav på utvidet søkerliste. Der vil CV'n din være tilgjendelig for alle søkerne, men navnet ditt skal være strøket når du har bedt om det.
Kamomille Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Dette gjelder selvsagt bare offentlig stillinger (statlige/kommunale(fylkeskommunal)
*sola ღ Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. oktober 2008 Ok, takker for svar. Ble litt klokere. Men som sagt har jeg fått kopi av hele søknaden til alle søkere når jeg har søkt på stillinger, så det er vel litt ulik praksis... Uansett, takk for at dere orket å svare ;-)
Kamomille Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Selve søknaden er taushetsbelagt, så den skal INGEN få kopi av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå