Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Er ikke prippen,men synes det er trist med all fokus på pupper og jenter som bare fremstilles som sexobjekter. Lillesostera mi på tolv år bryr seg bare om sminke,er usikker fordi hun har små pupper og alt som teller er utseende.Hun sier at grunnen til at typen dumpa henne var pga bh storrelsen... Hun begynte å sminke seg sammen med de andre jentene iklassen når de va 9-10 år. De sluttet å leka en stund for det. Hvis vi lærer guttene våre å ha respekt og behandle jentene fint fra de er små av,kan vi kanskje snu denne trenden? Jeg vil iallefall gjore et forsok med min lille:)
Dronningen! Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg gjorde om litt på overskriften din jeg.... For dette problemet går faktisk begge veier:o) Vi som foreldre må gi jentene våre nok selvtillit i bagasjen til å forstå at livet er litt mer enn sminke, store pupper og blond pulesveis. Utseendet er en liten del av "Meg", det som er viktig er hva som er på innsiden! Hvorfor skal små barn i store kropper bry seg mere om sminke enn å være en del av den morsomme barne- /ungdomstiden? Dette må vi som foreldre/voksne gjøre noe med..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Helt enig. men det er ikke så lett når alt hun leser og ser på tv går i strid mot dette..Både min mor og jeg har god selvtillitt,selv om jeg også har små pupper. Jeg gir henne alltid og komplimenter og oppmuntere henne. Men hun ser og horer mer på klassekameratene sine dessverre. Men for all del,hadde vi jenter gitt beskjed om at slikt finner vi oss ikke i,så hadde dette aldri vært en problemstilling. HI
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg syns også det er veldig viktig å lære våre små guttebarn å respektere jenter/kvinner. Men nå er det også veldig viktig å bygge opp selvtillit hos jentene også Har alt for mange ganger opplevd jenter som har så dårlig selvtillit at de ikke ser at karen hun er sammen med er ikke en gang verdig nok til å slikke bakken hun går på en gang.(snakker om sikkelig drittsekker her)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Skal absolutt forsøke det ja. Fikk ikke pupper før jeg var mye eldre enn søstera di, og det var kjempeflaut. Er glad jeg ikke er tolv i dag.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Det er stort sett jenter som hetser jenter pga utseende. Jeg skal ta ansvar ved å lære gutten min å ta oppvask og rydde jeg. Jentenes selvbilde tror jeg de selv må ta ansvar for!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Enig i at jentene også har en stor del av skylda!disse såkallte glamourmodellene fordummer oss fullstendig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå