Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 er så usikker... kan ikke få noen på noen år uansett, men har to gutter, og føler meg igrunnen ganske fornøyd.. men, jeg har alltid drømt om tre, og det er sikkert trangsynt av meg, men jeg har litt lyst på ei jente jeg altså. men det er jo helt feil grunnlag å prøve å få barn på... jeg synes det er nok i massevis med de to jeg har, og føler det er så komplett med to voksne og to barn. en til hver på en måte... men jeg synes tanken på å aldri gå igjennom en graviditet, aldri oppleve spebarnsperioden igjen og aldri få det første året er utrolig vemodig...... hvordan følte dere det?hvordan visste dere?
Candy girrrl Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har tre og vil egentlig ha en til. Men synes det er helt_forjævelig å føde. Gikk til min første fødsel med et smil og avsluttet siste fødsel med fødselsangst. Så da får vi si oss ferdig.
Zitro Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg var sikker på at jeg skulle føle det etter at lillemor kom til verden tidligere i år. Vi har alltid sagt vi ville ha 2 barn, og nå har vi 1 gutt og 1 jente... MEN.... jeg føler meg ikke ferdig. Synes det er grusomt å tenke på at henne er min siste, jeg vil gå gravid igjen, og jeg vil føde igjen! Vil sitte oppe om natten med en liten en... Ikke snakk om at jeg er ferdig alikevel nei.. så får vi se hva mannen sier om et år ca... :-) Så det virker som om du er litt på samme sted som meg følelses messig ihvertfall.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg er _HELT_ ferdig med barn etter dette svangerskapet. Jeg _HATER_ å være gravid, jeg syns det er tungt og vanskelig. Har heller aldri vært noe "baby-menneske", sånn som elsker barn og ønsker seg mange. På den annen side ble jeg sjokkert over hvor høyt det er mulig å elske datteren min, og jeg gleder meg vilt til å bli kjent med sønnen min på samme måte. Jeg gleder meg til fødselen også, for det var en fantastisk opplevelse sist. Likvel - dette blir siste gang, det kjenner jeg i hele kroppen. Orker ikke gå gjennom et svangerskap til, og nå som vi får "en av hver" slipper vi noe press pga det, hehe.. må innrømme at jeg hadde vært villig til å vurdere et svangerskap til dersom vi fikk en jente denne gangen også, det er noe med å ville prøve begge deler. Dessuten, siden mannen har vært behandlet med cellegift, kan vi antagelig ikke få flere barn uten hjelp.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Venter nr 2 nå, og da jeg ble like kvalm og elendig som jeg ble med nr 1 ble det veldig klart at det holder nå. Hadde jeg derimot holdt meg frisk og rask kunne jeg gladelig fått 3 dersom mannen var enig )
nr.4 i oktober Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Det sier seg vel selv egentlig. 4 barn er mer enn gjennomsnittet. Er godt fornøyd, samt at det å gå gravid ikke er en dans på roser for min del. Denne gangen hadde jeg risikosvangerskap som ble avsluttet med akutt k.snitt også, så det der gjør jeg ikke en gang til.
tre små... Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 noen ganger er jeg helt sikker på at jeg er ferdig! mens innimellom får jeg slike følelser som en over her beskriver.. trist å tenke på at jeg aldri skal gå gravid igjen.. ha en bitteliten en i armene som er min... så vi får se.. jeg har to jenter og føler ikke jeg trenger få en til for å få en gutt.. har aldri følt jeg trenger å ha "prøvd" begge deler... men det er jo forskjellig hvordan folk føler.. jeg har alltid ønsket meg to jenter egentlig.. eller sett for meg at det var det jeg skulle få og det har jeg nå.. skulle jeg bli gravid igjen så tar jeg gjerne en jente til selvom en gutt også er velkommen.. mens mannen tror jeg nok hadde ønsket mest en liten gutt sånn innerst inne...
Lilith Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Det visste jeg etter katastrofesnitt, infeksjoner for både baby og meg, baby som nesten døde, fødselsdepresjon, kolikk, baby som ikke sov natta igjennom før han var 18 mnd...Klarer ikke noe lignende en gang til. Mannen skal sterilisere seg, han er heldigvis enig i at det holder med den ene vi har. Nå elsker jeg å være mamma, og kan nesten ikke huske hvordan det var å ikke ha barn, men det første 1 1/2 året der var rimelig tøft å komme igjennom, ja.
Minnie Mom Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Vi har en av hver nå og jeg føler meg ferdig. Har hatt to fine og relativt problemfrie svangerskap og to raske og greie fødsler. Men - jeg har ikke noe ønske om å være gravid igjen. Føler vi har nok med to barn, de skal jo også følges opp når de blir større. Økonomisk også. Men nå må det også sies at jeg ønsket meg en av hvert kjønn, noe jeg også har fått. Er vel lov å si det.. ;o) Må innrømme at det hadde fristet mer med et barn til hvis vi hadde to av samme kjønnet nå. Men siden vi nå har en av hver og min samboer også synes to er nok, så er vi ferdige. Tror bare man vet når man er fornøyd jeg liksom..
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 jeg føler veldig at jeg har fått sistemann nå... men jeg er bare 22 år.. å "regner med" at når de begynner å bli litt gamlere, så vil jeg sikkert gjerne ha en til.... men å føde er faen meg så JÆVLI.. (hehe) at jeg vet ikke om jeg tør å bli gravid igjen... før lillemor kom til nå, (ca. midt i fødselen) ringte jeg mamma å sa at hvis jeg skal ha flere barn nå, skal de komme fra asia eller noe sånt... hehe... (altså adopteres).. :-p
Sauen Shaun Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Har to gutter og ei jente, men føler meg ikke ferdig. Kommer nok aldri til å gjøre det, så vi har egentlig bare bestem oss at vi ikke skal ha flere.
jh80 Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Vi har fått tredje og SISTE nå. Da har vi tre jenter på 4,5 år 2,5 år og 4 mnd. Vi har fra første stund drømt om tre, og det var det som fikk meg gjennom siste svangerskap, fødsel og barselperioden. Dette er siste gangen!!! Sliten, lei og vondt, men angrer ikke et sekund:) Jeg koser meg, sitter og ammer og er fullstendig klar over at dette er siste babyen jeg ammer, så nyter hvert sekund, mye mer enn med nr. 2, hvor alt var mas:( Så her har gubben bestillt klipp-klipp, og vi føler oss lykkelige over å være komplett:) Så jeg er helt sikker, og det er ikke leit i det hele tatt! Det er ikke så veldig stor overgang fra to til tre, for de de første leker og opptar hverandre, kjipest er det å komme seint hjem med tre sovende unger som må bæres og kles av og legges, da er det enklest med en unge pr. voksen:)
ZamZam Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Har hatt en fin og en jævlig graviditet, og det samme med fødselene. Nr to var/er deffinitivt den siste. Jeg har to ganske aktive gutter som gjerne er høyt og lavt,hele tiden så nok er nok.. Legen min sa det så fint i dag, skjønner godt hvorfor det er bare to og det faktisk deilig å høre i motsetning til nå mangler du bare jenta... Noen ganger bare vet man hva som passer for seg og to barn er akkurat nok.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #14 Skrevet 21. oktober 2008 Vel....100% sikker er jeg ikke siden jeg og samboeren er under 30år og begge høyst fertile enda. Men hadde et såpass tøft svangerskap sist, pluss er under utdanning og vil være det ei god stund framover så jeg har sterke tvil på om det blir flere på oss. Har 3 barn og det holder vel kansje også ;-) Skulle det alikevel skje at jeg ble gravid på prevensjon så hadde jeg aldri tatt abort og samboeren hadde heller ikke ønsket det...så derfor vet jeg ikke om vi er ferdige med produksjonen en gang for alle. Har jo godt og vel 10år til på oss og mye kan skje da :-)
PAVEEL Skrevet 21. oktober 2008 #15 Skrevet 21. oktober 2008 jeg var helt sikker på at jeg var ferdig etter at andremann kom. sa høyt og tydelig når han kom ut av meg; ENDELIG FERDIG!!! SKAL ALDRI GLEMME HVOR VONDT DETTE ER!!! men såååå kom lille hull i gummi inni meg da.... vurderte abort lenge, men fant ikke grunn stor nok til å gjøre det.... men når jenta kommer nå skal jeg sterilisere meg, er alt for fruktbar...
* 5 om dagen * Skrevet 21. oktober 2008 #16 Skrevet 21. oktober 2008 jeg bare vet fordi : jeg har 5 stk, og er tippa over 41 år.... er så fornøyd atte :-)))
mamma sin kompis Skrevet 21. oktober 2008 #17 Skrevet 21. oktober 2008 HAr to skjønne gutter...men ser for meg å få ei tulle oxo. Vi hadde planlagt to stk. Men vi har blitt enig om å få en til om 2-3 års tid. De er 3 år og 4 mnd. Selv med bekkenløsning og allskens smerter, vil jeg ikke si meg ferdig nei. Vil være gravid mer, og bare det å føde er fantastisk. JA, det gjør vondt, men man får jo kikk av d. Føler meg så flink når det hele er over. Så blir det jente eller gutt neste gang - ja hjertelig velkommen
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #18 Skrevet 21. oktober 2008 Hehe, her er det fullt nok!! Så det er ikke snakk om flere. Men det er naturlig å ha en reaksjon vedr. det å aldri gå gravid mer etc. Jeg gleder meg til å bli bestemor jeg - selv om det er år unna enda...
Gøril (210406) Skrevet 21. oktober 2008 #19 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ønsker ei/en til, men sambo ønsker ikke så i realiteten sier det seg at den jenta vi har blir enebarn, hvis ikke sambo ombestemmer seg da.
Norwegian by injection Skrevet 21. oktober 2008 #20 Skrevet 21. oktober 2008 Signerer på det du skriver Candy grrrl....blir nok ikke nr.4 her i huset!
mai mammaen til to Skrevet 21. oktober 2008 #21 Skrevet 21. oktober 2008 føler det litt som deg. er liksom ikke helt ferdig med graviditet og spebarnsperioden osv... mini er kun 5 mnd enda da så blir nok uansett leeenge til nr 3 ev kommer. men foreløbig så føler jeg familien en kompett med 4 medlemmer. så har vi en katt og jeg har lovd datteren min en kanin når hun blir eldre..
*Lissi* Skrevet 21. oktober 2008 #22 Skrevet 21. oktober 2008 Følte det slik som deg etter nummer tre. Da sambo ikke ville ha flere, følte jeg en stor sorg. Følte jeg "manglet" en liten jente. Heldigvis forandret sambo mening etterhvert.....og for 1 mnd. siden fikk vi en liten prinsesse:-) Føler det holder med de fire vi ar nå. Familen vår er komplett. Kommer sikkert til å bli yk i fremtiden likevel, når venninnene mine blir gravide. Men, nå får det holde:-)
3b@rnsmor-30* Skrevet 21. oktober 2008 #23 Skrevet 21. oktober 2008 vi har to barn. en av hvert kjønn. og da yngste var bitte lita var vi enige om at dette passet fint. holder med to. nå er eldste 5 og yngste 3,5 år og vi har begynt å pøve med nr tre.... hehe =) så en skal aldri si aldri....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå