Gå til innhold

Hvorfor lukter samboeren min så dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er høy og mørk,utrolig pen, verdens snilleste, alt jeg hadde drømt om etter å ha vært sammen m en utro idiot i over 4 år.

Hvorfor setter jeg ikke pris på han? Han er til tider veldig klønete, glemmer ting jeg har sagt/avtaler, påstår at det kan være jeg som like gjerne ikke har sagt det eller har sagt feil, forstår ikke hva jeg snakker om når jeg er super direkte og misforstår meg i ett sett. Har aldri blitt så misforstått i hele mitt liv. Dette har vi snakket om men det blir ikke bedre.

Men hovedproblemet er at jeg klarer ikke lukten av han. Han dusjer gjerne morgen og kveld, og pusser tenna x 2 pluss bruker munnskyllevann for min skyld. Likevel har han dårlig ånde, det lukter så forferdelig på soverommet vårt når vi sover sammen (sover av og til hver for oss for at i allefall en av oss skal få litt søvn når gutten vår er urolig om natten) og snur han seg om natten mot meg har jeg mest lyst å bare rømme. Jeg ber han om å pusse tennene bedre men han sier han aldri har hatt hull så da gjør han ikke det. Har brukt SB12 men den funker ikke.

Da jeg gikk gravid i 7.uke holdt jeg på å gjøre det slutt fordi det luktet død og fordervelse rundt hele han, dette opphørte da jeg var ca 6 mnder på vei. Dette har jeg hørt om er vanlig når man er gravid- at den som har gjort en gravid kan få en merkelig lukt.... så jeg bet det bare i meg...og spydde når jeg måtte.

Nå er selvsagt ikke lukten så intens men den er der, og det frister ikke å gi han et kyss. Når han er nydusjet og nettopp har pusset tennene kaster jeg meg over han for han er så super deilig men etter et par timer er lukten der igjen!

Sengetøyet vårt stinker på hans side og jeg bytter det oftere enn det som er normalt.

Han spiser vanlig norsk mat så det kan ikke være noe krydder.

Noen som vet hva dette er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlige tenner? Tannkjøttsykdom?

Jeg hadde tannkjøttsykdom, å det lukta rett å slett bæsj av munnen min. Gikk til tannlegen å fikk hjelp, de sa jeg hadde en sykdom i tannkjøtte å måtte bruke fluor, pusse tenner dag/morgen, tanntråd osv.

Tror mannen din skal ta seg en tur til tannlegen.

Skrevet

Sykdom i munnen eller eventuellt problemer i mage/tarm kanskje??

Skrevet

Men herregud da Anonym 13.02.

Prøv å vær litt voksen da, hjelper ikke med sånne svar.

Skrevet

Hehe:) huff da! Kan ikke være greit å stinke sånn. Enkelte har en stram kroppslukt, dårlig ånde og, uten at de finner noen årsak. Kan jo være fordi du er gravid og da, at du reagerer unormalt sterkt på lukter. Selv er jeg ikke gravid, men får høre at jeg har god luktesans, fordi jeg lukter ofte det ingen andre gjør- eller de kjenner det litt, mens jeg kjenner det mye:) Høres kjipt ut da, å skulle spy av lukten av sin kjære... Røyker han da?

Skrevet

kan være at maten han spiser setter seg ved mandlene og råtner! vet om flere som har opperert bort mandlene av den grunn.. har også en mann med dårlig ånde, men han drikker nå listerin morgen og kveld og det hjelper faktisk! tannlegen anbefalte den til meg, men den er så sterk at jeg brekker meg bare ved lukta... eller det kan være tannkjøttet...

Skrevet

Hmmm, kanskje han er syk? Ikke for å skremme deg, men har hørt at kreft lukter. Kanskje også andre sykdommer lukter...

Skrevet

Jeg vil ikke skremme deg, men det sies at hvis man ikke liker partnerens lukt, er forholdet dømt fra starten. Det har noe med kjemi å gjøre...

Skrevet

Er han utenlandsk? De har ofte en stram kroppslukt selv om de dusjer ofte...

Skrevet

Virker jo som om han er normalt, om ikke litt over normalt renslig.. hjelper ikke bare pusse tennen, tunge og "munnvegger" må og pusses..

Jeg tror jeg ville bedt han dra til legen, eller tannlege.. Kan hende han har tannkjøttsykdom, eller noe med halsen.. Tror nok det ligger mer bak enn at han bare er lat med hygiene.. Enten det, eller så er det noe galt med nesen din.

Skrevet

Siden du faktisk må bytte sengetøy pga lukt ville jeg nok hintet frempå om en lege ja...

Eller kjøpe en ny deo :)

Skrevet

Obstipasjon kan gi VELDIG dårlig kropps- og munnlukt. Og det forsvinner ikke før magen er i orden. Dette fordi avfallsstoffene i kroppen som skulle komt ut med avføringen, i stedet kommer ut porene, og "tar heisen" opp og ut munnen.

Så går han sjelden på do(avføring), så ville jeg sjekket dette først. Der finnes både kosthold og andre midler(som er på apoteket og ikke rene avføringsmiddel) som kan regulere magen bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...