Den Blå Engel Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har vært hos legen og fått påvist en bakterieinfeksjon i livmorhalsen. De har enda ikke fått svar på dyrkingen, så de vet ikke hva slags virus. Legen mente det kunne være klamydia eller "noe annet". Jeg ble veldig bekymret. Jeg har hatt samme sexpartner i syv år, men det ble slutt for noen måneder siden. I sommer traff jeg en ny mann, og vi hadde ubeskyttet sex for seks uker siden. Han kom også rett fra et fast forhold, og hadde testet seg negativt etter det. Så hvis jeg har klamydia, hvem har jeg da fått det av? Enten har eksmannen min vært utro, eller så lyver kjæresten min. Eller så har han fått feil prøveresultat, men det er kanskje ikke så sannsynlig? Jeg gikk til legen fordi jeg opplevde små blødninger ved samleie, og dette opplevde jeg allerede første gang jeg hadde sex med min nye kjæreste. Celleprøvene var helt fine. Og hvis det ikke er klamydia, hva kan det være da? Er alle bakterieinfeksjoner man kan få i underlivet seksuelt overførbare, eller er det noe som kan ha oppstått "av seg selv"?
Libido- Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Kan være bakteriell vaginose. Men det burde du begynt å klø av. (veldig likt sopp) Det kan oppstå av seg selv og smitte.
Den Blå Engel Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Får man ikke illeluktende utflod ved bakteriell vaginose? Det har jeg ikke. Klør ikke heller (har hatt sopp mange ganger, ville ha merket det dersom jeg fikk noe liknende!), det eneste symptomet jeg har hatt er små blødninger i forbindelse med samleie.
gerd Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Klamydia kan nok ikke oppstå av seg selv, men er det en annen bakterie trenger det ikke være smittsomt - så vidt jeg vet.
Den Blå Engel Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 At klamydia ikke oppstår spontant er jeg helt klar over- det er derfor jeg er så bekymret :/ Hvis jeg har fått det har en av de to løyet for meg.
erteposen + 4 Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Har du testet det etter eksmannen din? Har han noen gang testet seg? Jeg fikk klamydia av min kjæreste. Oppdaga det raskt fordi jeg fikk en blødning, men han hadde hatt klamydia i 6år. Han måtte ringe to tidligere partnere og den forrige dama testa positivt. Var jo bare 20 selv, og det kunne gått maaaaange år før jeg hadde tatt turen til legen igjen. Hun hadde ingen symptom og ikke han heller.
Den Blå Engel Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2008 Nei, jeg har ikke testet meg etter eksmannen min. Jeg har følt meg helt sikker på at han aldri ville ha vært utro, han har alltid vært så ekstremt imot det, men man kan selvsagt aldri vite sikkert. Vi testet oss begge da vi ble sammen for syv år siden. Jeg hadde tenkt til å ta en test før jeg hadde sex med kjæresten min, men han sa at det var ok så lenge jeg ikke hadde hatt sex med noen andre etter eksen (han har kondomangst), og jeg følte meg som sagt helt trygg på at eksen ikke hadde drevet med noe tull. Isj, isj, isj, for en ekkel situasjon!
erteposen + 4 Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 De er det verre, siden eksen og du har testet dere på et tidspunkt. Sjelden at menn tester seg gitt. Hadde vært veldig skeptisk til en mann med kondomangst:)
Den Blå Engel Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2008 Han brukte kondom da jeg ba ham om det, men han mister følsomheten av dem. Nettopp fordi han har problemer tester han seg ofte, men jeg ba ikke om å få se legeattesten hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå