Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som bruker gravidbelte til bilen?

Jeg mener jeg har lest på trygg trafikk at det var like sikkert å stramme beltet under magen som å bruke dette beltet laget for gravide.

Hva tror dere? Bruker dere dette`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bruker gravidebelte. De har vel ingen helt klare holdepunkter for å si at dette er så mye tryggere enn vanlig bruk av bilbelte. Det er vel grunnen til at man ikke sender ut en generell oppfordring om å bruke det. Min erfaring er at jeg ikke får styrt beltet godt nok ned uten dette gravidebeltet. Blir sikkert lettere når magen blir større, men nå synes jeg det er ubehagelig å ikke bruke gravidebeltet siden jeg har vent meg til det. Når jeg sitter uten føler jeg beltet kommer veldig oppå babyen. Jeg har også vært mye plaget av kvalme og var for en hver form for press på magen. Da har det vært godt med dette bletet som har trukket magebeltet nedover. Jeg startet med det da jeg var ca 2 mnd på vei. Er 15+5 i dag.

Men som sagt har jeg ikke funnet noe som med sikkerhet kan si at dette er mye tryggere, men jeg synes det er mer behagelig å kjøre med dette på da jeg ikke klarer å få belte under magen slik du sier de skriver hos trygg trafikk. (Da føles det også tryggere.)

Skrevet

Hei

Jeg har et gravidbelte jeg arvet av søsteren min. Har bare ikke tatt det i bruk enda, er 16 uker. Men det er jo lurt i tilfelle man skulle være ut for en kræsj- liten som stor. Så jeg vil bestemmer meg nå for å ta det i bruk fra og med imorgen :)

Skrevet

Jeg brukte det forrige gang, hver eneste biltur. Også hvis jeg bare skulle kjøre 5 min til butikken. Men så har jeg lest at trygg trafikk mener at det ikke gjør noen forskjell fra vanlig bilbelte. Så tror ikke jeg kommer til å bruke det denne gangen, det var så mye styr...

Skrevet

Jeg brukte det forrige gang,og har akkuratt tatt det i bruk igjen nå,er 16 uker på vei.

Leste ett innlegg her inne om ei som var med i en bråbrems,der morkaka delvis løsnet,og da sa legen at det var takket være gravidbeltet at den ikke løsnet helt.

Synes ikke det er noe styr jeg,og du gjør vartfall ikke skade ved å bruke det!

Skrevet

Gravidbelte er jo tingen! Jeg tenker som så at det kan ikke være FARLIGERE for verken meg eller fosteret å bruke det, men OJ så behgelig det er å slippe det lille presset på magen når jeg kjører:D Fikk det av naboen min og var ganske skeptisk, men nå klarer jeg meg ikke uten! Det er veldig behagelig og hvis det hjelper hadde jeg aldri tilgitt meg selv hvis jeg hadde kræsjet...!

Skrevet

Der er delte meninger om hvor effektivt dette beltet vil være under en ulykke, men når noen gir råd som kan redde barnet ditt, og det ikke er vanskelig på noen måte å følge det, så er det vel verdt å prøve det? Jeg bruker beltet selv, og jeg vet jo ikke hvor mye beltet ville gjort en forskjell fra vanlig bilbelte, men tenker at skulle jeg havne i en bilulykke, så har jeg iallfall tatt alle forholdsregler for å beskytte barnet mitt mest mulig. Det er jo ikke akkurat som at beltet kan gjøre noe skade :) Å dersom det skulle gå galt, og jeg ikke brukte beltet, så slipper jeg å tenke "hva om" ?

Og det er ikke bestandig en får strammet beltet under magen, det kan både være ubehagelig og klær etc kan ligge i veien.

Skrevet

Jeg bruker det også, det er ytterst behagelig og selv har jeg troen på at det øker sikkerheten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...