Gå til innhold

Har du noen gode tips for å bygge opp selvtilliten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt tufs. Trenger hjelp. Hjelper det å si falske positive ting om seg selv 100 ganger om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke falske, positive ting;)-sanne, positive ting! Hvis du ikke finner noen, spør en venn eller finn deg en terapeut:)

Skrevet

Jeg har ganske dårlig selvtillit og jeg har funnet ut at noe som hjelper er å få et litt annet perspektiv på ting. Gjør noe fint for andre mennesker, svar hyggelig på innlegg her inne etc. Da vil du få positive tilbakemeldinger og dermed få bedre selvtilit. Dessuten så hjelper deg deg å bli opphengt i deg selv og ditt.

Skrevet

Begynn enkelt;

1) Jeg er heldig som er født i Norge

2) Jeg er heldig som kan å lese og skrive

3) jeg kan gå, løpe, svømme, sykle

4) jeg er fri til å tenke hva jeg vil, si hva jeg vil og jeg har mulighet til å bli hve jeg vil (yrkesmessig)

f.eks..... også gå litt mer "Intimt"

Fokuser på det positive med å bo hvor du bor, være der du er og ting rundt deg. Så kan du fortsette med å gå mer direkte på ting med deg selv ,din personlighet, dine evner og ditt utseende og hva som er positivt....Glem den slappe rumpa og tenk på de yppige puppene, glem det tynne håret og fokuser ¨på øynene etc...

Skrevet

Husk at standaren for vellykkethet i dag er meget overfladisk. Har du penger og er pen er det liksom nok. Men det er ikke det som gjør folk lykkelig. Den som nyter livet, viser kjærlighet og ser det positive i livet og i andre er lykkeligst. Sats på det og du vil føle deg bedre.

Henger du deg på den overfladiske varianten blir du aldri god nok og du føler deg bare som en taper.

Skrevet

Jeg prøver å ikke stille så høye krav til meg selv. Setter meg små mål, og prøver å fokusere på alt jeg får til.

Har slitt med depresjon, så jeg har fått god hjelp av psykolog. Ellers så kan jeg anbefale en side på nettet, som jeg tror har hjulpet meg å endre tankene litt: ) http://moodgym.anu.edu.au/welcome

Det finnes jo div selvhjelpsbøker som kanskje kan hjelpe deg.

Ta vare på deg selv! Ta deg tid til å gjøre ting du liker. Ting som får deg til å føle deg bra.

Skrevet

Hvilke råd fikk du av psykologen for å bli kvitt depresjonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...