mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 hvis nødvendig, hva slags lekegrind er best? de av tre,eller de med netting?
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 21. oktober 2008 har kjøpt lekematte forresten:)
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2008 tenkte hvis man har hund/katt.. og kanskje vil ta seg en dusj:)
Ludviginne - mamma!! Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 V har kjøpt, men det er mest fordi vi har hund. Har kjøpt en i tre, hvor bunnen kan justeres. Ikke aktuelt med netting, for han derre utbryterkongen av hund, spiste seg gjennom et tøyhundebur en gang, så da ble det tre
MintCondition Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Vi har forøvrig katt, og hadde det med sist barn også. Da bodde vi et annet sted da, med knøttlite bad, så jeg dusjet når mannen kom hjem fra jobb. Denne gangen har vi stort bad, så det er bare å ta med seg babyen inn når man skal dusje.
Maya_1 Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Har faktisk tenkt å droppe dette selv Blir en lekematte på gulvet, kan ikke se for meg vi får behov for noen grind.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Helt unødvendig :-p
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2008 blir ikke det litt upraktisk da?=/
Turmalin Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Vi har vært veldig glade i vår lekegrind i tre, da! :-) Spesielt da vi kom hjem med nr to og hadde en spinnvill storesøster på 2,5 år - veldig greit å kunne legge babyen trygt i grinda! Har brukt den helt fra starten - først som en slags seng i stua - senere til leking. For ikke å snakke om at sprinklene i grinda er kjempepopulære når man skal lære seg å komme opp i stående stilling. Så jeg gir den en varm anbefaling!
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Vi skal bruke reisesenga om det blir nødvendig med lekegrind. Kan tenke meg at det føles tryggere å ha barnet oppi der da jeg er ute med søpla eller dusjer.
MintCondition Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Upraktisk? Bedre å ha babyen med seg, sittende i en vippestol eller liggende på en matte på gulvet, enn å ha den i et annet rom mens man dusjer vel..
Pioneer Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Hei, syns lekegrind er veldig fint å ha! Da kan man trygt forlate rommet om det skulle være noe lite man må gjøre. Og man lærer barnet til å være litt "for seg selv" (ikke misforstå!), noe de faktisk liker. Det er faktisk ikke nødvendig for mor/far å være tilgjengelig/passe på hele tiden når barna er blitt litt større, og feks holder på med noen leker selv/begynner å sitte/løfte seg opp. Det er ofte slik at barn liker mindre og mer avgrensa "rom" rundt seg. Store åpne gulv og stuer, der de har problem med å avgrense arealet rundt seg, kan lett bli uoversiktelig. Grinda er et trygt, lite sted å være. Har brukt det til 2, og kommer til å bruke det til nestemann. Det må for all del ikke bli en avlastningsplass, et sted der man setter ungen for å gjøre andre ting selv. Men det kan være fint i små stunder, også til soving. Anbefaler absolutt tregrind! Lykke til
AnMar Skrevet 21. oktober 2008 #14 Skrevet 21. oktober 2008 Nødvendig og nødvendig - vi var ihvertfall veldig glad i vår, og kommer til å bruke den fra første stund nå når babyen kommer, for å skjerme den litt fra storebrors nysgjerrighet, og til hvile på dagtid oppi mykbagen oppi grinda. Små babyer - og forsåvidt større babyer også - trenger pauser i kontakten med oss rundt de - noe vi tydelig så at vår eldste trivdes godt med. Kjøpte i tre med justerbar bunn (smak og behag - men synes den var finest) da eldste begynte å åle seg avgårde, noe han gjorde tidlig. Han koste seg godt oppi der, litt skjermet og allikevel med oversikt over hvor vi var. Samtidig var jeg trygg på hvor han var, så en rask dusj gikk an å ta uten å hele tiden følge med på hvor han var hen på badegulvet. Brukte først matte så vippestol på badet, men da han ble for utålmodig til å sitte i stolen ble grinda bedre løsning. Klippet til en treningsmatte oppi der - mye lettere å vaske av gulp enn av et teppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå