Zitro Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Kun når vannkoppene er fremme liksom, eller kan man gå rundt å smitte andre selv om det ikke har brudtt ut på en selv liksom? Barer lurer pga vi har hatt besøk av noen for 1 uke siden og dem har nå vannkopper. Så da håper jeg jo egentlig at dem la igjen litt smitte her som om de var friske når dem var på besøk...
♥Snulder Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg mener å huske at det er ganske mange dager i forkant av utbrudd, pluss at man er smittsom så lenge det ikke er kommet skorpe på vannkoppene.
Prinsemammaen Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Vannkoppene er er mest smittsomme 1-2 dager før og 3-4 dager etter utbrudd. Inkubasjonstiden er mellom 10-21 dager, normalt 2 uker.
Zitro Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2008 Ok, takk for svar begge 2. Så da er det kanskje liten sjans da for at mine barn får det siden det er litt over 1 uke siden dem var her. Begge mine har blitt forkjøla nå, men ingen av dem har feber...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå