Over@skelse:) Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 noen flere som har kramper i bena flere ggr om dan og veldig ofte om nattan?? Jeg kan røre på tærne litt og plutselig er det krampe i lilletåa, eller hele benet, både foran å bak..er skikkelig ubehagelig, spes om nattan når jeg har litt vanskelig å komme meg fort opp av senga pgr av bekkenløsning... Nå i det siste har det mest vært venstre ben, er helt øm i den uff uff...hørte noe om at magnesium kanksje hjelper...noen som vet eller har noen andre tips? ille å vekke gubben flere ggr om nattan så han får hjelpt meg opp da det er som værst...
Trollunn Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har en far som er "ekspert" på alternative metoder og kroppens behov etc etc. I alle fall mener han det selv... hehe. Men han har lært meg èn ting, som jeg setter STOR pris på; og det gjelder kramper i muskler. Det som funker her, med umiddelbar virkning, er SALT!!! Ta en ts. salt og svelg ned med vann! Kramper er vistnok et symtom på salt-mangel:) Ofte kan man få problemer om man drikker veldig mye- og får i seg lite salt, slik at kroppen nesten blir "skylt ren". Ikke BARE bra med for mye væske heller sjø
1974 Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Vel...var en som fortalte meg en gang...en kokk...at bananer hjelper mot kramper...pga magnesium... Aner ikke jeg altså..men kan jo prøve...
Nea og juniors mamma Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Å jaaaa... dette kjenner jeg meg igjen i. Ikke så mye kramper på natten lengre, men sitter jeg i sofaen på kvelden så kan leggen eller også lilletåen slå seg helt vrang. Det har skjedd et par ganger hvor lilletåen står rett opp og krampen kjennes langt opp på utsiden av leggen. Samboeren synes det bare er morsomt hvordan jeg hopper rundt for å prøve å få ut krampen og jeg kan ikke la vær å le jeg heller. Det er jo helt hysterisk hvordan en skal bli rammet av dette og ingenting er verre enn å få latterkrampe samtidig som en har vondt... I en tidligere tråd ble det anbefalt å surre en ulltråd/garn rundt ankelen før en gikk å la seg. Det skal etter sigende hjelpe
Bic&Bac Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Magnesium kan hjelpe, ja, da kramper kan være fordi man har lite magnesium i kroppen. Har ikke prøvd det selv, enda..
Over@skelse:) Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2008 Heisann!§ Takk for svar Da har jeg fått litt tips å prøve på Hehe, ja jeg ler mange ggr av meg selv jeg også, ser nok ganske så morsom ut når en hopper rundt på gulvet å "småuler" hehe lykke til videre i graviditeten alle sammen!
birrisj05.02.09 Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg hadde leggkramper på natta, så vonde at jeg begynte å grine tilslutt! Så jeg tar magnesium og kalsium+d-vitamin-tilskudd. Bananer inneholder magnesium, så det hjelper nok litt det også. Så har ikke hatt kramper på mange uker nå, bortsett fra i natt igjen, men de var så svake.. våkna av det, men gikk over nesten med en gang, og var ikke så vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå