Plutselig_gravid Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Har slitt med intens hodepine i 3 uker snart. I tillegg til kvalme, lysskyhet, svimmelhet og tungpustet. BLIR GAL SNART. Har jo alltid hatt veldig lavt blodtrykk så svangerskapsforgiftning har aldri vært i mine tanker. Hadde også lavt blodtrykk hele forrige svangerskap. Målte blodtrykket for ca 3 uker siden (rett før hodepinen startet for fullt). Da lå det på 60/45. Målte det igjen i går og da var det på 130/90. Tror dere at det kanskje er derfor jeg har hodepine? Fordi at blodtrykket mitt er høyere enn det jeg normalt har? Har blitt sykmeldt ut denne uken og blitt beordret av legen "å ligge på sofaen med dempet lys og ikke gjøre en dritt" som han så fint sa det:) Han kunne ikke helt forklare hodepinen, men ville jeg skulle slappe helt av et par uker for å se om det hjelper. Tok hverken urinprøver eller blodprøver da han mente det ikke var nødvendig. Flere som sliter med hodepine og kvalme? Er forresten i uke 19.
bompymamma Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Sliter med kvalme og hodepine her også! Har hatt det slik siden uke 5. Har hatt store problemer med å få i meg væske, og vann har vært rene brekkmiddelet. Fant ut at vann med presset sitron i fungerte greit, men må til tider bare skippe hele vannet. Poenget mitt er at jeg har merket at hodepinen av og til kan lette når jeg får i meg vann. Svangerskapsforgiftning og blodtrykk har jeg ikke mye peiling på, dessverre.
Plutselig_gravid Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Takk for svar:) Off, må være kjipt å ikke få i seg vann.. Stakkars deg! Jeg får i meg drikke - det er ikke noe problem for meg. Drikker nok mer enn nok vann for dagen.. Noen flere?
dinadina Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Kjedelig å høre at du plages med hodepine, noe jeg kjenner igjen fra begge mine forrige svangerskap. Det er veldig vanlig, og som legen sier - det er som regel hvile som hjelper på hodepinen. I ett av svangerskapene hadde jeg alvorlig svangerskapsforgiftning, men ironisk nok hadde jeg ikke hodepine mens det sto på som verst. Det var mest i andre trimester at jeg slet med det. Forhøyet blodtrykk kan gi hodepine, men som regel er det hormonforandringene som bringer det med seg. Hvis du er bekymret for svangerskapsforgiftning, så stikk innom legekontoret med en urinprøve i morgen. God bedring! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå