Gå til innhold

Hva gir dere barna av mat i løpet av dagen / natten?


Lone*

Anbefalte innlegg

Vi er for det meste på pupp enda, men han får et grøtmåltid midt på dagen. Lurer på om vi skal øke på med mer grøt, eller noe annet?! Han våkner hver 3dje time ila natten, og sover ikke så godt på dagen heller, 2-3 dupper på 30-45min. Begynner å bli slitsomt for mor merker jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her får vesla 220 ml mme blandet med 3 ts grøtpulver til frokost, middag og litt mme til lunsj og mme i 15-tiden (bytter om litt på lunsjen og middagen ettersom hva som passer best), og ei skål med grøt pluss mme til kvelds!

Hun er IKKE noe glad i å spise seg mett på mme, så skal snart øke på med noe mat (frukt eller mer grøt) til det fjerde måltidet hennes også.

Hun får ikke mat om natten, men våkner et par ganger mellom hun legger seg (kl.19) og ¨"står opp" (kl.6-7). Mulig hun skulle hatt litt melk på natten, men skal heller øke på med noe mer på dagtid... Hun sovner jo igjen etterhvert de gangene hun våkner på natta... Men skulle ønske hun snart kunne sove sammenhengende hele natta!!!!

Hadde jo noen fine lange netter tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har økt på med en del mat i løpet av dagen nå så nå får han ett grøtmåltid mellom 13 og15 med litt fruktpurée etterpå. Et grønnsaksmåltid mellom 16 og 18 med litt frukt til dessert og så ei flaske velling til kvelds. (legger seg i 20-tia) Imellom alt dette ammer vi. Gutten er helt vill etter grøten sin å det er litt gøy å se på. Fekter vilt og gaper og blir sååå sint når det er tomt:D Han våkner fortsatt et par ganger om natta. Tenkte etterhvert å lage noe barnemat selv.. Fikk jo en fin brosjyre på helsestasjonen med enkle oppskrifter. Har også hørt at en blanding med avocado og banan skal være bra, mye energi. Så det tenkte jeg vi skulle prøve idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...