Lille Langbein Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Han er nå litt over 9 kg og 76 cm lang. Han begynner så vidt å butte med bena, og har lyst til å se mer ut av vinduet. Tips.. tips...tips... anyone? ps. må være bakovervendt
*TINCO* Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 vi er kjempefornøyd med vårt be safe for viderekommende( husker ikke heeeelt navnet, men det er det neste etter baby) men uansett hva sete du velger vil jeg bare anbefale deg å ta et litt mørkt. vårt ser ikke ut, masse flekker selv om det er vasket... jaja du kan jo seff unngå å fore barnet i bilen, men vi har hatt behov for en leverposteiskive og kopp med melk i ny og ne...
Blue Lady Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Vi er kjempefornøyde med Britax (?) Multi-tech! Det gir god hodebeskyttelse, gode belter og det er enkelt å montere i bilen. Det tar liten plass, mener det tar like stor plass som babysetet tok Har også Besafe combi og det anbefaler jeg ikke! Det har veldig dårlige sidebeskyttelser til hodet. Den puta som er bak hodet er i et kunstmateiale så ungen blir kjempesvett, i tillegg så er den bare festet med borrelåser så han river og sliter sånn i den av vi må bare ta den helt av = enda dårligere beskyttelse. I tillegg så er den man fester beltet i så langt inn mot ryggen at Lucas på 3år sitter nesten oppå den, spesielt dersom han har på seg mer enn bare en bukse. Det er i tillegg vanskeligere å montere enn MT og tar større plass! MYE større plass bakovervendt.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Vi har Brio Zento, er storfornøyde med det. Det går fra 9-25 kg, og kan dermed brukes lenge.
hundemamma ♥ Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Vi derimot skulle ha et Britax multi-tech men kjøpte Besafe Izi combi. Motsatt som hun over her Prøvde først Britax men det setet har en ENORM krage som helt sikkert har et formål, og om jeg hadde kjøpt sete uten å prøve det først med jenta oppi, hadde jeg sikkert kjøpt det for det virket veldig sikkert sånt useendemessig. Da hun ble satt oppi derimot, holdt hun på og drukne og kragen kunne ikke stilles langt nok ned og resten av setet ble for vidt og hun likte det aldeles ikke.Butikkpersonalet anbefalte ikke setet sånn som hun satt i det.Det ville faktisk virke mot sin hensikt. I HTS setet derimot satt hun perfekt. At setet tar større plass bakovervendt betyr ikke så mye for meg. Er viktigere at det er bra for barnet. Det er litt "putlete" å montere, men det er heller ikke noe sete til å flytte frem og tilbake i forskjellige biler. Da må du heller se etter noe som f eks. maxi-cosi priorifix. Det er forøvrig et sete som er veldig bredt og der barnet må ha en viss størrelse. Jeg har prøvd det på en kort tur og det er absolutt ikke noe jeg ville hatt. I allefall ikke på et så lite barn. Det kan og bare monteres forovervendt men mener huske at m-c har laget en kombi de også. Datteren min er i underkant av 8 kg og 74 cm lang. Hun kan fortsatt sitte i m-c cabriofix med det blir for kjedelig for henne. Hun er liten for alderen så derfor var det ikke mange seter vi kunne velge mellom. Hun er 16 mnd. Ser at sønnen til Blue Lady over her er tre år. Det er nok forskjell på barn i forhold til alder og seter når det kommer til behov. Hvor gammel er sønnen din? Mitt råd er å ta med gutten din til en forhandler og prøv han i forskjellige seter. Det eneste du egentlig bør bestemme deg for er om du vil ha forover- eller bakovervendt eller kombi sete for vi vil jo alle ha det beste og sikreste til vårt barn. Kjøper du et sete som skal vare ut hele perioden 9-18, 9-25, 9-35, bør du gå for et kombi sete sånn at du kan snu det forover når han er klar for det. Skal du bruke isofix kan du kun velge forovervendt. Lykke til med kjøpet. For meg var det nesten en like stor jungle som ved valg av vogn
Zitro Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har Maxi-Cosi Modi. Det er kun bakovervendt, lett og montere og sikkert. Kjempe fornøyt. Har hatt BeSafe tidligere og likte ikke det i forhold til dette :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Må rette litt på hun over; det er ikke bare foroverevendte seter med isofix! Vi har Britax isofix bakovervendt til vesla på 20 mnd og er superfornøyde :-) Anbefaler deg å ta en tur rundt og sjekke litt, vi hadde først Recaro men var ikke så fornøyde så vi bruker det nå som reservesete.
hundemamma ♥ Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Takk sanasol Ser at jeg kuttet setningen litt for tidlig. Mente selvsagt forovervendt ELLER bakovervendt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå