Candy girrrl Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg, min mann og våre barn har ikke vært til syden på snart 3,5 år. Og da med svigers i 14 dager. Greit det. Men... nå planlegger vi en tur i desember. Og så er min mann så lur å spør sine foreldre om prisen på leilighetsavtalen de har. (For de har sagt vi kan benytte oss av den da de bruker den lite selv. Sånn 6 uker i året på div. steder til gunstig leiepris.) Så nå ringte svigerfar til meg og sa at at de slenger seg med. Og at det var ledig der, til den og den datoen. Og vi måtte bestemme oss fort!! Han skulle holde av to leiligheter rett ved siden av hverandre. Huff...ikke vondt ment mot mine svigerforeldre. Men nå dro vi med de sist. Er det ikke litt rart å bare "slenge seg med" ? Han må ha trodd vi ville ha de med siden min mann spurte om leilighetene. Nå er jeg suuuuuur. Og avlyser vi tilbudet blir de SUUUUUR. Blæh!
Gulosten™ Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Vet du, jeg tror jeg hadde sagt at vi måtte reise til en annen tid, og heller ventet til januar eller februar (om mulig).. Hehehe
Candy girrrl Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Saken er at jeg ikke kommer meg unna nå uten å fornærme noen. Svigerfar er skikkelig følsom. Og for min mann spiller det vel ingen rolle. Men blir vel lei seg at jeg ikke vil dra med de en gang til. Å, merker jeg er skikkelig irritert nå Så nekter jeg nå får jeg status som vrang svigerdatter, resten av livet!!
Kamomille Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Da hadde jeg: 1: Bedt mannen snakke med sine foreldre og forklare at dere har planlagt en tur alene. 2: Sagt at det ikke passer på det tidspunktet de har bestemt, og heller reist litt før/litt senere.
indigo76 Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Dere trenger vel ikke være så mye sammen med de? Men bruke de som barnevakt slik at du og mannen får gått ut og kost dere sammen? Du får tenke positivt! Si at det høres bra ut, og at dere håper de kan passe barna noen kvelder da. :-)
erteposen + 4 Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Kanskje litt rart, men det kommer jo litt an på måte mannen din spurte på og kanskje dere ba litt om det siden de ble involvert:) Dere må nok si det som det er, for de kan sikkert slenge seg med i januar eller februar også. Er det ingen fordeler? Barnepass om kvelden?
Candy girrrl Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2008 Det er jo saken. De sitter ikke barnevakt. Og for 3 år siden var vi med de HELE tiden. Vi fikk ikke en kveld for oss selv. Fikk ikke sove en morgen tross baby som var våken om natta. Da reiser jeg mye heller med venner. Trenger ikke dra hver ferie med de.
Elletuppa Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Kor heldig du e som har de som vi være med dere. Kan jo få avlastning med barn osv... Vi har ingen av beste foreldrene til barna som kunne tenkt seg det.... mamma sa: har æ ferie skal æ pinadø ha ferie dvs ikke bruke tid på barnebarn og barn....
Candy girrrl Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2008 Skrev over her at forrige ferie vi dro med de passet de ikke ungene i det hele tatt. Hadde baby som holdt oss våken om natta og vi fikk ikke sove en morgen. Så null hjelp å få.
Eve Dallas Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Du maa nok bare bite i det sure eplet selv hvis ikke mannen din gjoer det. Man reiser ikke paa ferie med noen man ikke har lyst til. De faar bare bli sur, det gaar nok over etter noen aar....
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 sukk, skjønner godt du blir sint og frustrert.. har selv vært på ferie med svigers som har vært drøm, men nye svigers hadde nok ikke gått like glatt nei. da hadde jeg heller vurdert å ikke dra faktisk.. men det er nå meg og mine. og når de ikke engang kan være med på å avlaste?! sukk.. nei, vet ikke hva jeg ville gjort faktisk.. =/ snakk med mannen om det, selvom det kanskje ikke gjør det lettere.. hmmm... ser kanskje ut som du må bite i det sure dritt eple =( lykke til i alle fall.. håper det går bra!!
Candy girrrl Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. oktober 2008 Snakket med min mann nå. Han har IKKE sagt til de at vi skal dra sammen. Og forsto heller ikke hvorfor svigers trodde vi skulle dra sammen. Svigers sa nettopp i telefon at om jeg finner noe annet charter så slenger de seg med der i stede.Huff. Så håper min mann kan lirke de av. Får litt vondt av de og. Men kjenner jeg trenger 14 dager med min kjæreste. Ikke med foreldrene hans.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Vet du, din mann må bare fortelle sine foreldre at dette var ment som en familietur for dere to og barna, og at dere heller kan reise på ferie med dem en annen gang. Blir de fornærmet av det så får det bare være. Av og til er det viktig å kose seg med bare partneren og barna sine også, og det bør selv reisesugne svigerser forstå ;-) Lykke til!
Brava Skrevet 21. oktober 2008 #14 Skrevet 21. oktober 2008 Din mann må da kunne fortelle foreldrene sine at det ikke passer at de er med denne gangen og at dere planlegger en ferie for kun dere og at dere trenger tid for dere selv denne gangen.
Lilletrollogmamma Skrevet 21. oktober 2008 #15 Skrevet 21. oktober 2008 Det der kunne like godt vært oss og min svigerfamilie!!!!! Men det eneste dere kan gjør er å si at dere ønsker å reise alene denne gangen, som deres lille familie:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå