Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har en venninne som ser seg om etter et sted å bo. Hun har et midlertidig sted men ser seg om etter noe annet. Hun har dårlig råd og jeg har god råd. Jeg bor i en tre romsleilighet sentralt i byen i et rolig strøk. Der bor jeg sammen sønnen på 1,5 og mannen min. Gutten sover i seng på barnerommet, vi sover på vårt soverom. Hun var her på middag igår kveld og hintet ganske direkte om at hun kunne tenke seg å bo sammen oss. Hun sa blandt annet at jeg elsker å være i denne leiligheten, da føler jeg meg så avslappet, her ville jeg gjerne bodd, hvem sover i gjestesenga deres da etc...mye hint altså. Men jeg vil absolutt ikke at hun skal bo her. Jeg er en person som setter veldig pris på alenetid, dessuten føler jeg at jeg er kommer over dette stadiet hvor man har venner sovene på gjestesenga i måndesvis. Samtidig så vet jeg jo at hun er i en vansklig situasjon. Verdt å nevne at vi ikke er så gode venner. Har bare kjent henne noen månder. Var det usympatisk av meg å ikke spørre henne?
trillemamma Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Du gjør som du selv føler er best. Jeg hadde en venninne på gjestesengen i noen måneder og det angret jeg kraftig på etterpå. For å si det kort, oppholdet hennes på gjestesengen vår ødela vennskapet vårt.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Nei det syns jeg ikke. Jeg hadde ikke likt å ha en venninne boende med meg og samboeren min. Kansje for en ørliten periode, men ikke over lengre tid.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Nei, hvis du har kjent henne såpass kort tid, og dere jo egentlig ikke har noe ekstrarom(?) til overs, synes jeg ikke det var frekt. Hun må da ha noen andre venner som hun kjenner bedre?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 nei hun har ikke det...hun er nyinnflyttet til byen. Men hun lever et ung singel liv men familien min og jeg er etablerte og kjedelige...hun kan jo bo i kollektiv eller noe liksom
Grillet kylling Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Tror det er lurt å la være jeg. Kjenner endel som har brent seg på nettopp dette. Og ett par måneder blir ofte lenger..Jeg blir t.o.m lei av bestevenninna mi etter ett par uker på ferie med henne,så for meg hadde det vært uaktuelt;). Iallefall siden dette er en veldig fersk venninne.Kan dere ikke heller hjelpe henne på en annen måte? Hjelpe henne å finne en rimelig leilighet? Evt. låne henne litt penger om dere har råd til det?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Syntes ikke du er usympatisk som ikke spør. Jeg hadde heller ikke latt min venninne bodd hos oss.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Det kan nok bli litt slit visst du er en sånn som trenger mye tid alene, samtidig så bør du kansje tenke på venninna di, har du noen gang vært i samem situasjon: Hjelp henne, og det vil bli deg til velsignelse:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Grunnen til at hun er i en vanskelig økonomisk situasjon er at hun nettopp har lånt mye penger av andre venner så jeg tror ikke lån, til å nedbetale lån er det hun trenger. jeg føler meg så kjip, fordi jeg bare latet som jeg ikke tok hintet..
Grillet kylling Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Ja da er vel ikke lån aktuelt heller..Synes ikke du skulle ha dårlig samvittighet jeg. Er synd på henne ja,men det er ikke ditt ansvar. Hadde dette vært ei barndomsvenninne som du hadde kjent hele livet,hadde det stillt seg litt annerledes. Du har en familie å tenke på,hun har bare seg selv. Hun er vel voksen nok til å klare å ordne opp selv:)
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 ser for meg MASSE krangling og styr.. føler nesten en kan se hva som skjer. dere er på forskjellige stadier i livet. hun krever at hun må få lov til å leve sitt liv selvom om hun bor der (frear anough) men dere har jo familien å ta hensyn til. om hun skal dra med typer hjem å komme dinglende mitt på natta etter byturer er jo ikke akkurat så veldig festlig. jeg hadde følt meg innvandert. er nok litt egoistisk selv. men jeg hadde aldri klart. å jeg har faktisk sagt nei til to venninner.. men vi leier så det er ikke bare bare å spørre huseier om vi kan dra i flere folk.. pluss at jeg er gravid å orker ikke "underholde" ei venninne 24/7 vi hadde en kompis boende i stua vår i noen uker (han dro jo aldri) bitteliten leilighet også.. dette er vel snart 2 år siden så jeg var ikke gravid eller noe da. men for et ork igrunn.. tingene hans fløt ooveralt. hun venninna de er jo i samme situasjon som så veldig mange andre. å de klarer jo å skaffe seg en jobb å etablere sg selv. kollektiv som du nevner.. en kan faktisk ikke være kresen når en "velger" å flytte til en ny by uten familie og nære venner.. så dette burde faktisk hun tenkt på litt før
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Trykte anonym her jeg, men, nei, hadde ikke gjort det. Og synes det var ganske ufint av hun venninna di å hinte sånn også.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #14 Skrevet 21. oktober 2008 Himmel! Ikke tenk på det engang! Tenk deg å oppgi allt som heter privatliv,da.... kunne gå naken gjennom leiligheten bare for å hente noe, ligge og kose på sofaen med sambo på kvelden, frokostmys på helgen..... Nei ikke tenk på det engang! Virker som en snyltevenninde du har.......
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #15 Skrevet 21. oktober 2008 Var det en barndomsvenninne du kjenner godt og som du kan snakke åpent med hadde jeg flyttet henne inn for en avtalt periode - men ikke en du ikke har lyst skal bo der og heller ikke kjenner så godt.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #16 Skrevet 21. oktober 2008 Hun overlever. Et voksent mennesket kan ikke satse på at nesten fremmede gir henne husly. Hun for flytte hjem til mor eller noe om det virkelig er så ille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå