ønsker meg et lite sjarmtroll Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har så utrolig lyst til å handle inn litt, men det er vel egentlig litt for tidlig... Hva tenker dere? Jeg er bare 12 +4, men var på ultralyd i går, og fikk se det lille nurket vårt!!! Alt så veldig bra ut, og jeg har ikke hatt noen komplikasjoner...
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Nei, dette er vel helt opp til den enkelte, men personlig vil jeg si jeg synes det er litt tidlig. Selv er jeg nå i uke 18, og jeg har ikke begynt å kjøpe inn noe ennå. Men så har jeg heller ikke vært på utlralyd ennå ;-) Som sagt, dette må du føle på selv :-) Skjønner godt at du har lyst til å handle inn litt, iallfall klær, men kanskje det er lurt å holde igjen en liten stund til ? Uansett hva du velger, lykke til videre i svangerskapet og med innkjøp, når det enn blir ;-)
Nummer tre <3 Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 er litt lenger på vei da, er 25 uker.. har kjøpt inn vogn, seng og litt klær, pluss at jeg har fått endel klær.. skal vel snart begynne på resten, men vegrer meg litt for å ha ALT klart for tidlig også..
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Hei jeg kjløpte litt klær etter jeg fikk vite kjønnet på ul. Er nå i uke 27 og har kjøpt barnevogn=) den var på tilbud så kunne gjærne like godt kjøpe den da=) Har fått masse klær fra kommende besteforeldre,og skal kjøpe resten av småtingene i desember. Tenker det er greit å ha ting klart før barnet kommer i januar=) Lykke til=)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 jeg begynte å handle inn tidlig rett og slett fordi jeg ikke klarte å vente Man trenger jo ikke å begynne med de store tingene da. En liten body eller kosedress bare er jo like så koselig:)
Underveis --> Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Er 18+6 i dag og har ikke begynt å handle inn noe. Har begynt å strikke til Junior da, men ikke kjøpt noe. Blir nok ikke noen storhandling før etter nyttår (termin i slutten av mars). Skal riktignok til London i november, så der kommer jeg sikkert til å kjøpe litt ;-)
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Nå er det jo elleville dager på steen og strøm sentrene, så blir vanskelig å ikke kjøpe noe søtt til den lille nå som det er salg Men har et spm. Hva syntes dere om det å kjøpe flasker, brystpumper ol på finn.no?? Det ligger jo så mye ute og om man bare kjøper nye smukker til flaskene og tar flaskene og det til pumpen i sånn steriliserings ting flere ganger. Har en sånn en se, men vet ikke om det er nok....
to_tette? Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 synes det er for tidlig ja. tips: begynne å strikke baby-teppe eller lignende. du kan jo alltids kjøpe noen små-ting da, hvis du har veldig veldig lyst Jeg kjøpte en liten rosa body med skjørt på, og et babyteppe etter vi hadde vært på ordinær ultralyd i uke 16/17 med første baby. vogn, seng o.l kjøpte vi 2 mnd før fødselen, stellebord bare 1 mnd før. Det var litt sent syntes jeg! Dessuten er det veldig tungt å vagge rundt i butikker når man er kjempegravid... Synes derfor den beste tiden å kjøpe inn babyutsyr på må være i begynnelsen av 3.trimester. Det er viktig å føle at man har ting i orden, og at det er "klart" til babyen kommer og.
to_tette? Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Ville ikke kjøpt flasker og brystpumper brukt, ikke fordi jeg tror det gjør noe at de er brukt, bare man steriliserer dem, men det føles bare litt sånn ekkelt likevel...
Mia29 Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Vi har begynnt å sjekke ut hva vi skal ha og slikt. Men har ikke begynnt å handle enda. Tenker vi venter til ca. uke 23-24. Før det vil jo babyen mest sannsynlig ikke overleve hvis den skulle komme for tidlig. Men dumt å vente for lenge også. Jeg har termin i april. Er 15+5 i dag.Så regner med det blir et shoping-rush i januar når salget har startet. Men selvom vi ikke har begynnt å handle så har den ene bestemore allerede begynnt. Ikke så lett å stoppe forventningsfulle bestemødre ;o)
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har handlet vogn, fikk quinny duovogn med sportsdel og bagdel samt maxi-cosi bilsete nesten ubrukt for 3000 kr. Koster nytt ca 6600 i butikken. Hadde det til forrige og, bare en gamlere modell og sportsdelen, så vet at den vogna er veldig bra:) men det er igrunn det eneste vi skulle ha ettersom vi har en gutt som blir 2 år i desember og har begynt å bruke voksenseng, så babyen arver jo alt etter lillegutt:) Skal på ordinær ul om 2 dager og etter den vil jeg handle litt klær om de ser kjønnet
Bella Swan Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg er 23+3 og handlet inn masse! Jeg kjøpte vogn, bilsete og vippestol tideligt, men det var bare fordi jeg hadde masse penger da... Har kjøpt en del klær, men det er fordi jeg vil ha mesteparten i ull og det er så dyrt så jeg kjøper litt og litt. Har strikket et hvitt ull teppe og holder nå på med et i lyseblått.
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg synes du skal gjøre det du har lyst til. Og hvis det er å handle litt til babyen synes jeg det er flott Babyutstyr koster mye, og spesielt hvis man må ha alt! Så for vår del er vi helt nødt til å spre det ut på forskjellige lønninger. Et annet godt argument for å begynne babyshoppingen relativt tidlig er at man aldri har noen garanti for et friskt og langt svangerskap. Barnet kan komme tidlig, og formen kan variere. Kjenner flere som ventet med å handle, fordi "alle" mente det var for tidlig, og så ble de sengeliggende i store deler av svangerskapet, og måtte sende ut andre for å handle. Og jeg synes det er ganske allright og kunne være med på handlingen selv. Med det sagt er det jo mye som ikke MÅ være i hus mange måneder før termin, men det er godt å komme igang. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå