MyOwn Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg sniker litt fra 1. trimester med et spørsmål: Er det noen av dere som har/har hatt ekstremt mageknip? Jeg kan ikke forstå annet enn at det er relatert til grviditeten, for nå har det pågått i en uke. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Det skjer spesielt etter måltider, men også om morgenen. Jeg har ikke matallergier som jeg vet om. Noen som aner hva det kan være/om det er slit som man kan forvente under graviditet og eventuelt hva jeg kan gjøre for å slippe det? Er så sykt vondt når det står på!
Tigerlily79 Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Du sier ikke noe om hvor mageknipen sitter eller hvor lenge det varer, men jeg kan fortelle om en opplevelse jeg hadde da jeg var rundt 12 uker. Jeg våknet opp med murringer i magen, og etter en liten stund kom det noen krampeaktige smerter som satt helt nederst i magen. Jeg vil nesten beskrive det som rier, uten at jeg har født før, så kan ikkee si det sikkert. Hver av disse krampene varte i ca 30 sekunder og kom 4-5 gangher i løpet av formiddagen. Etter at jeg gikk på do, ble det bedre, så jeg regnet med at det var tarmsmerter. Dette er visstnok ganske vanlig i svangerskapet, fordi tarmene fungerer så mye tregere enn vanlig. Jeg ville prøvd å få i meg mye fiber, mye drikke, biola og kanskje noen svisker for å se om det hjelper. Hvis det vedvarer ville jeg gått til legen.
MyOwn Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Tusen takk for flott svar Tigerlily79, det er akkurat slik jeg opplever det også, bare at det kommer sjeldnere og varer lenger. Jeg prøver rådene dine og håper det hjelper. Takk!
Tigerlily79 Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Bra! :-) For øvrig kan jeg jo si at tre dager etter at dette skjedde, var jeg på ultralyd og så en sprellende liten krabat som veiva med arber og bein inne i magen. Lykke til! :-)
lilly2 Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Kan høres ut som luftsmerter. Jeg reagerer veldig på løk, råkost osv når jeg er gravid. Skikkelig knip og tak i magen. Se an hva du spiser, om det kan hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå