Totette&lillebadehette Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Hvor klengete er det normalt for en 13-åring å være med pappaen sin? Jente? En venninne av meg er ekstra-mamma for en jente på 13, og hun og faren har et veldig fysisk forhold, hun klatrer på ham nesten hele tiden og henger rundt halsen og skal kile og fjase - ja, de er "på" hverandre hele tiden, er det normalt? De var i et selskap hos oss her forleden, og da var det flere av våre venner som bemerket det etterpå. Tenkte jeg kunne spørre her om det bare er slik 13-åringer er i 2008
Gummianda:) Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har ei jente som blir 13 om 2 mnd... Faren og jeg er skilt, men jeg har absolutt ikke inntrykk av at de "klenger" mye på hverandre! Vet det er nattaklem og hadet klemmer...men det er like mye til stemoren:) Og når jeg tenker tilbake på hvordan jeg var som 13 åring var det ikke noe særlig å skulle klemme på pappa! Jeg er også stemor selv, og min stedatter er 10 år....hun gir litt klemmer til både meg og pappaen, men absolutt ikke for mye! Lurer heller på om det er litt sjalusi ute å går fra 13 åringen sin side, at hun prøver å demonstrere at pappaen tilhører henne og bare henne...og med de hormonelle 13 åringene er det sikkert ikke enkelt å få henne til å roe det ned heller.
Totette&lillebadehette Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Gummianda:) : Det var jo en veldig god teori!! Kanskje du fant forklaringen der, må si at vi også har lurt litt noen ganger, og når da våre bekjente begynner å bemerke det igjen så lurer man jo litt på oppførselen
Gummianda:) Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Ja om andre også reagerer må det jo virkelig være mye, for det er ikke akkurat som om man ville bitt seg merke i en klem eller to. Men utfordringen ligger jo i å få pappaen til å innse at det kanskje er litt i overkant....for pappaer har gjerne litt rosa brilleglass på i forhold til disse prinsessene sine:) Det bør være en klar forskjell på å være kjærester, og det å være far og datter...og her høres det ut som den grensen er kraftig visket ut...ikke på alle plan da:) Jeg hadde følt meg bra dum om mannen min bare satt å koste med en av døtrene sine og ikke meg, venninnen din må føle seg skikkelig utenfor. Klart man skal kose og gi masse oppmerksomhet til barna, men ikke på den måten.
Totette&lillebadehette Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Tusen takk Gummianda! Der satte du rett og slett ord på tankene mine... Denne pappaen har et par andre småting ved oppførselen som er litt sære også, er vel derfor vi reagerer ekstra på denne klengingen også. Greit å være tett knyttet sammen, men har aldri sett på maken
Gummianda:) Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Nei det hørtes ikke ut som noen enkel situasjon det der... Håper virkelig de finner en løsning på problemet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå