MissUnderCover Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Da lilletuppa kom til verden, ble jeg satt i gang 12 dager på overtid. De tok vannet, men det kom ikke en dråpe fostervann... Dette er jo ikke helt heldig, og jeg aner ikke hvor det ble av.. :S Føler meg litt dum, men er det noen som vet hvor fostervannet til snuppa kan ha gjort av seg? Problemet er i grunn at jeg innbiller meg at dette ikke er bra, for babyen, og ligge i så lite vann, og nå er jeg 30 uker på vei med nestemann, og livredd for å lekke fostervann uten og vite det, det kan jo hende det var det som skjedde sist? huff, nervøs jeg..... Noen som kan forklare, eller berolige meg her?
Gulosten™ Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Har du ikke fått kopi av fødselsjournalen din? Syns uansett at du kan kontakte jordmor eller lege som du går på kontroll hos nå, de kan om nødvendig sørge for at du får hyppigere kontroller og evt. hjelpe deg med å forklare den forrige fødselen.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 vannet skifter seg ut hele tiden, det suges opp av kroppen din, og blir erstattet av nytt! Husker ikke hvor lang tid det tar, men det er ihvertfall skiftet ut etter et døgn! Er du sikker på at det ikke kom vann da babyen din kom ut? Da de tok vannet hos meg kom det heller ikke noe, det var fordi gutten min satt som en "propp" i bekkenet.. da gutten min kom ut, kom også alt forstervannet. Dette merket ikke jeg noe til, men det stod i papirene mine at jeg hadde ca 1l fostervann.
MissUnderCover Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2008 jo det er på journalen det står at det ikke ble observert fostervann... Kom ikke noe etterpå heller... :S
Guttemamma til tusen :) Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 hmm, så rart! Men hvis det var noe fare for at det skulle skje denne gangen også, så ville vel legen din henvist deg til ul? Jeg tror ikke vannet ditt kan ha gått uten at du merket det.. det e jo snakk om en liter! Ville heller tro at det var skjedd noe når kroppen din skiftet ut vannet! Hør med legen/jordmoren din om dette.. de har sikkert et klokt svar:o)
MissUnderCover Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2008 ja skal gjøre det. Har tatt det opp en gang, men har litt teit lege, han bare klødde seg i hodet og sa javel.. Skal bytte, men orker ikke før etter sv.skapet nå.. Tenkte mest på om det kan lekke fostervann og at det ikke fornyer seg eller noe sånn skummelt... Tusen takk for svar!!
melkekua™ Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg hadde det helt på samme måte som deg med førstemann ( ikke noe morro i det hele tatt siden morkaka hadde begynt å takke for seg. Så godt de satt meg igang når de gjorde. Når jeg var til første kontroll hos fastlegen min når jeg var blitt gravid med andremann sa jeg at jeg var veldig bekymret for svangerskapet og evt. igangsetting. Fastlegen min tok meg på alvor og skrev brev til skyehuset der jeg skulle føde at jeg skulle få tett oppfølging under svangerskapet. Og det fikk jeg, og mange av mine bekymringer ble borte. Denne fødslen ble satt igang av seg selv 9 dager før termin, vannet gikk og riene begynte sakte. Morgenen etter hadde jeg født en velskapt gutt. Så snakk med fastlegen din så fort som mulig!
MissUnderCover Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2008 åh så bra at det satte i gang av seg selv!! Jeg vet ikke hva som er feil med legen min, jeg sa jeg var veldig bekymret for dette, men han sa at jeg skulle ta det opp med hun som foretok ordinær UL, men hun sa jo at det var opp til fastlegen min å henvise meg videre... Må ringe jordmor tror jeg, jeg går ikke til jordmor dette sv.skapet, men tror jeg ringer dit nå og hører hva hun tror. Mener nemlig å huske at morkaka mi hadde begynt å takke for seg den og... tusen takk for svar!! Går å ringer nå jeg,...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå