Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Bare lurer:) Jeg spiser: Frokost: 1 skive med leverpostei, 1 glass biola Lunsj: 1 skive med leverpostei, 1 knekkebrød med skinke, 1 glass biola Mellomåltid: Frukt, ett glass vann Middag: Div middaagsmat Kveld: Frukt
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Frukost: En iskaffi Lunsj: varmlunsj (middagsmat) Middag: diverse middagsmat Kvelds: gjerne middagsrester. Spiser minst en sjokolade hver dag og et par glass juice. Og litt is. Lite frukt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har to typer kosthold, kommer anpå hvilken periode jeg er inne i.. 1: Frokost: 2 skiver evt. knekkebrød med div. pålegg Lunsj: yoghurt eller bolle Middag: Det jeg lager til middag, som regel fisk Kveldsmat: Godis... 2: Frokost: Ingenting Lunsj: Yoghurt eller havregrøt Middag: Det jeg lager til middag Kveldsmat: Ingenting, evt. frukt. Drikker bare vann, uansett.. Spiser litt frukt og grønt innimellom, spesielt tomater og agurk.
mizz25 Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Frokost: ei brøskive,vann evt juice Lunsj: ei brødskive el ett knekkebrød,vann el ett glass pepsi max Middag: det vi lager til middag Kvelds: frukt eller brødskive Litt kokesjokolade eller mørk sjokolade som kos AV OG TIL ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Fukost: 1-2 grovskiver med pålegg/ havregraut. 2 glass skummetmjølk Lunsj: Frukt, yoghurt med linfrø, solsikkefrø, nøtter og rosiner Middag: Diverse middagsmat, Frukt til dessert Kveldsmat: 1-2 grovskiver med pålegg, mjølk Drikk fleire glas vann i løpet av dagen, i helgene er det gjerne eit kaffimåltid mellom middag og kvelds, og av og til eit betre kveldsmåltid.
Gjest -<<- Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 I dag, antagelig; -En skål røde druer og blåbær med yoghurt naturell og litt kanel. -Kyllingsalat og et glass fruktjuice. -En avocado med reker, majones og pepper. -Laksefilet, salat, kesam og stekt squash. -Mango med yoghurt naturell og kanel. Vann i tillegg, jeg kan'ke si jeg har oversikten over mengden. Det høres forresten ut som du enten spiser for lite, eller har en litt dårlig fordeling av energiinntaket i løpet av dagen. Altså at middagen er uforholdsmessig stor. For to brødskiver, et knekkebrød og et par frukt er relativt lite å leve på i lengden.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Middagen min er normal vil jeg tro.. 1-2 poteter, masse grønnsaker og Fisk/kjøtt og litt saus.. Vet ikke om det er lite mat jeg, men jeg er jo ikke sulten heller.. Kunnes sikkert spist en skive til til frokost, men egentlig er jeg glad jeg får i meg frokost i det hele tatt.. Aldri vært glad i frokost, og litt frokost er vel bedre en ikke noe frokost.. HI
blirjegsnartmamma Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 1 knekkebrød og en kopp kaffe til frokost drikker flasker med vann gjennom hele dagen 1 knekkebrød (kanskje 2) til lunsj og en kopp kaffe - og vann til middag er enten kylling eller fisk, med pasta eller ris og grønnsaker, med vann eller vin til 2 dager i uka er det også kvelds -da gjerne havregrøt/havregryn med melk. på kvelden er kanskje en kopp kaffe eller te, og en sjokolade eller kjeks. I helgene er frokosten litt mer langtekkelig, og da er det rundstykker eller nybakt brød - og kokt egg kaffe og juice.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Hvor mye veier dere som? Synes dere spiser så lite jeg. Ikke at jeg spiser dobbelt så mye, men ser så lite ut når det blir skrevet ned.. Går dere ned i vekt ?
LilleBjella Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 ETT knekkebrød til frokost og/eller lunjs?? Dere er gærne jenter. Eller så er det kraftig underrapportering av hva man spiser her. Tror jeg hadde besvimt på jobb om jeg skulle levd på så lite til frokost og lunsj, og jeg er ganske liten og trenger lite mat (relativt lav forbrenning). Blir dere ikke trøtte og slitne??? Frokost: En porsjon Bran Flakes med skummet melk og banan, litt syltetøy. Lunsj: Et rundstykke/to skriver/tre knekkebrød med pålegg, gjerne et bløtkokt egg til Middag: Liten porsjon vanlig middagsmat Kvelds: Smoothie eller et par knekkebrød, hvis jeg er sulten Spiser gjerne epler, pærer, gulrøtter osv innimellom hvis jeg blir sulten, men har ingen faste mellommåltider. Når jeg trener spiser jeg alltid noe rett etter trening i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 I går: Frukost: 40 gram havregryn, 5 mandler, 2 aprikos og skummamelk. Mellom: 1 eple Lunch: Grønn salat med kikerter, tunfisk og paprika med dressing av 3 ss sans creme fraich og sennep. Rett før jeg går fra jobb mat: 1 ryvita med mager kremost og 1 glass appelsinjuice. Middag: 1 potet, masse råkost, 1 stk stekt fisk og 1 ss rømmekolle. Dessert: 50 gram frossne bær kjørt sammen med biola. Kvelds: 2 stk ryvita med makrell i tomat.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Syntes det så lite ut jeg også når jeg skrev det ned.. Men jeg er ikke mere sulten og ikke blir jeg kvalm, svimmel.. hi
blirjegsnartmamma Skrevet 21. oktober 2008 #14 Skrevet 21. oktober 2008 Altså det er ikke disse små knekkebrødene da Det er de som er sånne firkanter, spelt knekkebrød.. Så de er jo litt større da Er som regel sulten igjen til middag, men ikke sånn skrubb. Men nå skal det sies at jeg tar masse piller nå også, ca håndfull til hvert måltid - så det kan jo være en grunn til at jeg ikke er så sulten Og ser ingen grunn til å spise mer når magen er blitt akkurat litt mett. Har noen kg jeg vil ned for å bli gravid lettere - innbiler meg at det har noe med saken å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #15 Skrevet 21. oktober 2008 Må ta gårsdagen da. frokost: 2skiver brød med salami lunch: 1fint rundstykke og kyllingsalat m dressing. middag: 2poteter,brun saus,3kjøttkaker og surkål. kveld. 2knekkebrød med makrell i tomat. + drikki 0.5 l pepsi max,4 dl lett melk+ 2-3 dl appelsinjuice.litt vann. Dere spiser so fuglunger hele gjengen jo. jaja men så veier jeg 10 kilo for mye også da hehe. ps fikk trykt i meg en topp ris sjokolade også gitt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #16 Skrevet 21. oktober 2008 I disse dager; altfor lite:( Gravid og kvalm og happy om jeg klarer å holde nede en halv brødskive. Hadde håpet at jeg skulle slippe dette denne gangen, men kvalmen komme på akkurat samme tidspunkt som under forrige graviditet. Gikk ned 5 kg i starten av forrige svangerskap og ser ut til at det skjer nå også. Ikke morsomt, blir slapp i tillegg til å være kvalm. Sukk... om 3 måneder er det bedre...
LilleBjella Skrevet 21. oktober 2008 #17 Skrevet 21. oktober 2008 Nei, er man mett, så skal man jo ikke spise på trass. Men virker bare så lite som brennstoff. Men er jo også avhengig av hvor aktiv man er. Til vanlig trener jeg, eller går lang tur, hver dag, og da trenger man jo godt med påfyll. Bare husk at hvis man spiser for lite, går ofte forbrenningen en god del ned. Da blir det både vanskeligere å gå ned i vekt, og desto vanskeligere å holde dem av når man har nådd trivselsvekta. Gjort samme feilen selv:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #18 Skrevet 21. oktober 2008 Mange av dere spiser jo som anorektikere! Det er ikke lett å tro at dere faktisk spiser så lite. Hilsen kjernesunn
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #19 Skrevet 21. oktober 2008 tilsammen en hel dag: -4 skiver grovbrød med brunost (2 morgen og 2 kveld) -middag -ca 7 dl melk -banan/eple ect -vann gjennom hele dagen -et glass juice til middag -kanskje en youghurt eller noe til lunch -0,5 liter cola zero
blirjegsnartmamma Skrevet 21. oktober 2008 #20 Skrevet 21. oktober 2008 Sant sant Har en veldig stillesittende hverdag på jobb osv. Selvfølgelig tar jeg et ekstra knekkebrød (altså nå er det knekkebrød for enkelthets skyld, spiser like gjerne brød) hvis jeg er sulten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå