Lillenille + Prinsesse Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Noen av dere som sliter veldig med dette ? Har haft treg mage helt fra begynnelsen men virker til å blive mer og mer. kan gå 3uker+ mellem jeg må på do. Nogle råd ? synes ikke dette virker veldig normalt. Skal til legen på torsdagen så kan vel spørre der, men vil gjerne høre etter om nogle av dere har det slik ?
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Huff stakkars deg.. treg mage er ikke godt. Jeg anbefaler deg å spise linfrø, dryss litt i yoghurt'n eller på kornblanding til frokost. Så kan du jo gå til apoteket og få noen midler der for å kanskje komme litt i gang? dette er en side med kjerringråd: www.kjerringrad.com
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 slet me det samme... det som hjalp meg var faktisk å drikke 1glass biola hver morgen.
flypapir Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har det ikke slik, men har ei jente som har slitt MYE med hard mage. Mitt beste tips er at du bør prøve lactulose! Jenta vår har måttet ta lactulose i noen mnd i strekk selv om hun da bare var litt over året (i samråd med helsesøster). Jeg fikk også dette da jeg lå på barsel etter å ha født. Det inneholder naturlige stoffer og er ikke skadelig hverken for deg eller den lille. Ellers er det viktig å drikke masse vann, spise fiberrik mat, mye frukt (men unngå banan). Unngå også melk og søtsaker (hvis du klarer:)).
Lillenille + Prinsesse Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Spiser mye sunt og ikke mye søtsaker og melk, men har sliten med dette helt fra starten av min graviditet. Før jeg blev gravid var magen min også noet treg selvom jeg altid har spist mye sunt og godt. Tenker jeg må take en prat med legen og finne ut av noe som kan hjelpe litt. Skal opdatere hva som skjer for andre som sliter med samme problem
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har strevet med det samme jeg og...kanskje ikke fullt så ille som 3 uker da. Men jeg har prøvd å drikke masse vann, biola 1 gg om dagen og mye frukt, har vart bra i perioder og så helt plutslig har det vart helt stopp. Da har jeg brukt microlax (klyster) for å få det ut. De siste ukene har jeg hatt veldig mye leggkramper, så jeg blev anbefalt å ta magnesiumtilskudd. På pakken stod det at dersom man blev løs i magen så kunne man ta 1 tabl isteden for 2. Så de tablettene har gjort dobbel nytte. Vekk med både leggkramper og treg mage. Den siste uken har jeg faktiskt vart på do hver dag, helt himmelsk om jeg får si det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå