Minilille Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Vet det er mange om sliter, og mener ikke å klage, men nå er jeg sliten av alt som heter kvalme og oppkast altså. Etter tre ganger hvor jeg har spydd på vei hjem fra butikk/barnehage, hvor det toppet seg før helgen med at jeg begynte å kaste opp blod og ble innlagt, er jeg glad jeg skal over på 2 trimester nå! og forhåpentligvis snart er ferdig!!! Kjenner jo at jeg vurderer å ikke få flere pga disse første månedene, og det er synd. Er det flere som har hatt det likt? Og hvis dere kastet opp blod,hva anbefalte/fant legene ut hos dere? Jeg lå til obervasjon, og de vurderte gastrokopi, men fant ut at det mest sannsynlig er pga rift i slimhinnene etter mye oppkast. Etter 2 gangs innleggelse fikk jeg heldigvis 50% sykemelding i allefall, så jeg slipper å være redd for å spy på bussen hjem fra jobb, det kommer til å hjelpe mye! Lykke til alle kvalme, guud som jeg hater det!!
Frk Marge Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 med andremann kom det så plutselig noen ganger at jeg såvidt rakk å snu meg... gikk ned for å hente posten og måtte bare hive meg rundt for å unngå å spy på klærne... ikke gøy egentlig!
linemor84 Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg kaster også opp hver eneste dag....Stort sett to-tre ganger om dagen....Har heldigvis ikke kastet opp blod enda da!Det hørtes jo ikke noe særlig ut! Men merker at hvis jeg har spist knekkebrød feks er det innmari vondt å kaste opp...nesten så det skjærer i halsen! Har klart meg med å bare kaste opp hjemme jeg da...Men er sykemeldt og har nesten ikke vært utenfor døra...så har begrensa meg til en bøtte ved senga eller sofaen,doen eller vasken!! Er 10+5 i dag så håper det går over snart!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå