Gå til innhold

mors uke 10 og hæ??


Anbefalte innlegg

Skrevet

lure på en ting bare :P

Det står mors uke 10, og fosterets uke 8.

betyr det at jeg er 3 måneder på vei om 2 uker jeg da? eller 4?

 

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk bare BIM som jeg har sett i allefall, som regner uker akkurat slik - jeg er i uke 8+2, men her er jeg i uke 9, fordi jeg er inne i min 9. uke... Mens andre nettsteder kaller en spade for en spade. Er du 8 fullgåtte uker så ER du 8 fullgåtte uker til du er 9 fullgåtte uker...

 

Eh, vel, det var vel kanskje ikke det du spurte om nei...,

Men det er først i din uke 13 at du er 12 fullgåtte uker og dermed nesten 3 mnd på vei.

 

Fosteret ligger 2 uker "bak deg" pga at du var gravid siden siste mens, da egget ble modnet, mens fosterets utvikling startet 2 uker senere - ved eggløsningen og dermed befruktningen... Men det er DIN uke du følger når det gjelder hvor langt på vei du er...

Skrevet

DU er 3 mnder på vei om 2 uker. Men fosteret er 14 dager "yngre" fordi de beregner ut fra siste mens, og el er ca 14 dager etter 1 dag av siste mens.

Skrevet

tusen takk skal dere ha :)

greit å vite ift når man skal si det til familie

Skrevet

så når jeg er 12 uker så er man 3 mnd på vei

Skrevet

Når du er 13 fullgåtte uker (14 uker her på BIM) er du 3 mnd på vei!

 

1 mnd er 4 uker og og 2 til 3 dager.

 

Teller man 12 uker på kalenderen fra den 1. kommer man vel til rundt den 25. 1 uke før man er 3 mnd på vei.

 

Jada, jeg er fryktelig pirkete............ hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...