Gå til innhold

ang lån og renter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er kanskje et dumt spørsmål men jeg har ikke peiling.. vi betaler nå bare renter av huslånet men hvor mye vil det stige når man begynner å betale på lånet også? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på størrelsen på lånet deres og hvor lang nedbetalingstid dere har. Men for de fleste utgjør selve avdraget en mye mindre sum enn rentene gjør.

Skrevet

Kommer an på nedbetalingstid og størrelse på lånet.

Skrevet

Uff, dette burde du satt deg inn i før dere kjøpte hus, helt seriøst... Men du kan jo i første omgang dele lånet på antall år dere skal betale ned, så får du jo en pekepinn... Men de første årene (etter at dere har begynt med avdragene)vil jo de månedlige innbetalingene være mest renter, de siste åra mest avdrag...

Skrevet

Har man stort nok lån, så utgjør jaggu avdragene litt etterhvert også... Bare se på han Rune Yamaha (kødder ikke) som sto fram i VG her om dagen, han ville med den siste renteøkninga betale 20 000 i renter på et lån på 3 mill. Og om noen år, når avdrag skulle betales, ville månedlige boutgifter havne på 30 000... Kjekt når en har en samla inntekt på 500 000...

Skrevet

Hi her. Vi klarer oss og det er mannen i huset som ordner med dette siden jeg ikke er flink med sånt hehe.. bare noe jeg kom til å lure på.. tusen takk for svar :)

Skrevet

Bra:) Er nok endel som har kjøpt bolig uten å sette seg inn i saker og ting... Er jo f.eks. en del som ikke har skjønt den greia med andel av fellesgjeld... Godt mannen har kontroll, men du bør nok sette deg inn i ting du også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...