Gå til innhold

Min samboer fridde på lillegutts 2 års dag:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kom hjem fra Kypros i går kveld, vi har vært å feiret min fars 60 års dag. Lillegutt ble 2 år under oppholdet og pappa`n gikk da ned på kne og fridde. Til alles store overraskelse da han alltid har sagt at han ikke vil gifte seg.

Så nå spinner tankene, hvordan gjøre dette billigst mulig? Noen gode forslag?

Vi holder på å bygge på huset og har ikke mye å rutte med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det ganske rimelig. Hadde et liiite bryllup med kun forlovere, foreldre og søsken (alle med følge selvfølgelig) så vi var 16 stk rundt bordet. Vi giftet oss borgerlig, men hadde kjole og dress og alt sånt allikevel ;o) Skal det være så skal det være (men ingen av oss ønsket kirkelig vigsel).

Vi hadde bryllupsmiddag på hotellet jeg og mannen skulle sove på, i stedet for gaver ønsket vi oss denne middagen - at alle betalte for seg. Men sånn ble det ikke..hehe.. jeg og mannen betalte for oss og forlovere m/følge, og hans foreldre for seg og søsknene, og samme på min side; mamma betalte for henne og mine søsken.

For oss kom kvelden da på 14000,- (middag, bar-regningen for alle og overnatting for oss), ringer kostet 10 000,-, kjole 1500,-, dress 6000,-, frisørtime 1300,-, blomster 1600,- Så ca 40 000,- på oss. Fotograf har vi i familien så der slapp vi også en utgift..hehe..

Senere samme sommer hadde vi stoooor grillfest i hagen, hvor vi heller ikke ønsket oss gaver, men at alle tok med det de ville drikke, samt det de ville legge på grillen. Tilbehør og velkomstdrink sto vi for. Det var veeeeldig vellykket :o)

Skrevet

Det hørtes kjempelurt ut, takk for tipset. Vi har jo stort sett det vi trenger allikevel, så å ønske seg selskapet og ha et venneselskap etterpå med samme opplegget var genialt:)

På en annen side skulle jeg så gjerne ha hatt med med alle vennene mine på selve dagen.

Blir borgelig vielse på oss også, det er en ting som er sikkert.

Takk igjen:)

Skrevet

Skjønner den med at man gjerne vil ha med en del venner på selve dagen. Du kan jo inngå kompromiss, og utvide selskapet den dagen, og ta med en del venner og kjente, men ikke alle, vi tok jo bare familie og forlovere, det finnes jo en mellomting ;o)

Når det er sagt så gjorde jeg følgende til hagefesten:

Det ble tatt MASSE bilder, så jeg strødde en hel haug med bilder som bordpynt, pynta med hvite duker, hvite roser og masse masse svart-hvitt bilder fra selve dagen. Da ble folk litt inkludert allikevel syns jeg da.

Skrevet

Kjempelurt:) Tenkte feks at man kunne få filmet sermonien og en del fra selve dagen, så kan man "kjøre film" på vennefesten.

men bilder på bordene var også et bra forslag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...