Gå til innhold

noen som har tips for å lindre SVANGERSKAPSKLØE???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt en eneste plage i svangerskapet til nå, men ARG!!! Leggene mine klør noe SINNSYKT. Klør og klør og klør til jeg blir GAL!

Hehe, var vel min tur til å få litt plager snart også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du blir gaaal... har blitt det selv.. heh, men jeg klør på magen... æææææ.... pass på så du ikke er tørr der. da klør det bare mer.. smør deg med f.eks a-creme... for meg hjalp ikke det så jeg har fått noen tabletter på føden for å dempe kløen =/ de hjelper litt hvertfall... ellers kan du kjøpe noe som heter hvitvask på apoteket :)

lykke til

Skrevet

du kan jo prøve alovera, d smørre eg på magen får der klør eg någe sinsykt å d avkjøler der d klør å vil stilne kløen noe bedre iallefall. eg har alovera gele.den e goe. får sikker kjøpt noe sont på apoteket.

Skrevet

Glemte å nevne det at den hvitvasken var det de på føden som ambefalte meg, så den kan trygt brukes av oss gravide :)

Skrevet

Aloevera, hvitvask og polaramin tab kan hjelpe. Det hjelper ikke her :-( Eneste som funker for å ikke få lyster å rive av meg all hud jeg har på armer, ben og mage er kalde laken og pute mellom beina om natten. Hehe å så er en nødt til å lære seg selvbeherskelse. Fikk den ufarlige svangerskapskløen rundt uke 20. Er nesten blitt vandt til å gå rundt å klø jeg nå hehe....

Du har min aller største medlidenhet, og håper det går fort over med deg :-D

Skrevet

Å, stakars deg!!!!!!!! Skjønner at jeg ikke har mye å klage over da jeg bare har 23 dager igjen til termin... TUSEN TAKK for tips! jeg skal på apoteket og kjøpe hvitvask, det er iallfall sikkert!

Skrevet

Å sånn lidocain (eller hvordan det skrives) salve som man kan få kjøpt mot brenneslesår o.l. Det skal hjelpe. Jeg syns den var aaalt for fet og bare ble kliss av det hele. Hehe jeg er akkurat kommet over i 3tri så har litt igjen. Men de små er jo verdt alle disse skavankene =)

Jeg også venter gutt =) Er alt av utstyr kommet i hus hos deg da?

Skrevet

Ja, alt er jo verdt det:D Gleder meg så utrolig masse nå!! Er sååå klar for å bli mamma! Har vært det lenge, men har liksom prioritert å bli ferdig med studiene først, så nå var det på tide!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har nesten alt klart, og mangler bare no småting. Pluss at jeg ikke har vaska klær og sengetøy og sånn enda, men det tenkte jeg å ta i helga.. Du da?

Skrevet

Regner med det spesielt er om natten det klør. Sånn har i allefall jeg hatt det. Det kan hjelpe å sove med klær på og da mener jeg tynne bommulsklær, pysj e.l. Verdt et forsøk. Jeg har jo klødd sånn på armene og skuldrene at jeg har store kjøttsår. Lurer på om de noen gang blir fine igen. Ser ikke ut.

Skrevet

Visst det er tilfelle at det er svangerskapskløe kan dette være farlig.

Nå går det mot vinter og vi er mer tørr i huden, det klør jo også.

Men svangerskapskløe kan bety nedsatt leverfunksjon.

Skrevet

ja, for det er om natten når jeg ikke har på meg klær at hvert minste pust fra vinden (åpent vindu) irriterer noe GRENSELØST! Kjenner det faktisk litt om dagen også, men da trenger jeg jo ikke tenke på om jeg får sove eller ikke, så da går det liksom greiere.

Skrevet

jeg klør som besatt på skuldrene og holder på å bli fullstendig gal av det. Klør meg jo til blods. Ha prøvd å smøre på kremer og oljer men ingenting hjelper. Har ikke hatt det sånn i de andre svangerskapene mine.......hva kan man gjøre??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...