Gå til innhold

Overtidsdamer - hvor mange er vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan går det?

Noen som merker noe som helst, eller er det bare ulidelig venting?

En uke på overtid i flg menstermin her, -4 i flg UL termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 dager på overtid her! Kjedelig... merker lite, utenom kynnere.

Skrevet

Jeg er -16 i flg menstermin og -10 i flg ultralyd...

Kjenner ikke at noe er på gang enda, begynner å bli rimelig lei nå!

Skrevet

-8 dager her........ Skikkelig lei nå.. Regner med å bli satt igang snart om det ikke skjer noe. Hadde jo håpet at det skulle skje av seg selv dette her...

Har hatt masse kynnere/rie-lignende smerter de tre siste dagene, men det tar seg aldri opp. Så noe er garantert på gang, spm er bare hvor lang tid det tar!

Skrevet

2 dager over her. fikk meg 16 dager sist, og ble igangsatt. så jeg prøver å få disse folkene på sykehuset til å forstå at jeg rett og slett ikke kan starte av meg selv og trrrrygler dem om å hjelpe meg! men de er jo vannvittig firkanta på disse sykehusene desverre. er ikke nøye at man har en ettåring hjemme som har en mamma som knapt kan gå. kjempegøy å ikke bli tatt alvorlig i det hele tatt...

Skrevet

8 dager her. Har hele svangerskapet sagt at jeg kom til å gå til den 21., men der tok jeg jaggu feil. For her er det lite som tyder på fødsel... Har ikke vært lei eller utålmodig så langt, men begynner å kjenne det nå. Skal til jordmor i dag, og da blir det vel bestilt time til overtidskontroll...

Skrevet

Ser at vi hadde termin samme dag, Ludviginne - på overtid. Synes jeg har lest et sted at du skal føde på KK, stemmer det? Det skal jeg òg, så da er det vel mulig at vi ender opp der på samme tid!

Skrevet

:) Nei, skal nok ikke på KK, er nordø-trønder, så skal på Levanger :)

Lykke til alle sammen, forresten :)

Skrevet

Å, det var ikke i nærheten heller..hehe.

Lykke til ja.=)

Skrevet

1 dag over ul termin, og 5 dager over menstermin. Merker ingenting jeg. Litt murringer, men kan ikke skryte på meg at det er vondt.....

Er det egentlig mange som har mye antydninger til at det nærmer seg, eller er det ofte at riene kommer plutselig...?

Skrevet

-8 dager her. Var på kontroll i går og hadde ingen tegn til modning på noen som helst måte.....deprimerende, spesielt når jeg flere netter den siste uka har våknet av meget smertefulle rier, dog uregelmessige og ikke varte de mer enn et par timer heller.

Skjønner ikke hvordan det er mulig at hodet ikke er festet, at livmormunnen ikke er myknet osv. når jeg passerte termin for over en uke siden!? Førstegangs da, men likevel.

Flere som ikke er moden fysisk og over termin?

Skrevet

To dager over termin her. Fått akupunktur idag også, og kjenner det murrer og stikker, så NOE skjer nå. Men at det er fødsel på gang har jeg lite tro på... Skulle få mer akupunktur, samt bli undersøkt/tøyd i morgen såfremt det ikke skjer mer i dag. Og det hjelper utrolig på motivasjonen : )

Skrevet

Hei alle sammen :o)

3 dager på overtid her. Ny opplevelse for min del. Første jenta kom 6 dager før. Vil føde nå!!! Men hun er vel ikke klar enda.

Snakket med føden i dag, med tanke på leiet til jenta i magen. Hun ligger høyt og bevegelig, og mulig litt skrått. De på føden vil ha meg ned på ul, men da må jeg ha henvisning fra jordmor el fastlegen først.. De likte ikke at hun kanskje ligger litt skrått, og om vannet skal gå nå så fikk jeg streng beskjed om å komme rett ned til føden. Ble nesten litt skremt jeg....

Vel, saken er, min jordmor ikke er tilbake på jobb før neste onsdag pga kurs, og fastlegen min er på videreutdanning på sykehuset, så der går jeg til vikar.. Vet ikke om vikaren ser behovet for å sende meg til ul..

Hva gjør jeg? Da får jeg jo ingen henvisning. Jordmoren min ville gjerne ta i mot meg nå, men siden hun er borte blir jo det svært vanskelig..

Tips fra noen??

Skrevet

irenemor: Jeg ville snakket med vikaren og fått ham/henne til å skrive en henvisning for deg.

Selv var jeg på kontroll hos jordmor i dag nå er jeg 6 dager over og sist var bebi på skrå. I dag trodde hun kanskje hodet var nede, men var langt ifra sikker, så hun skrev en henvisning og ringte opp til Haukeland så jeg fikk avtale om å møte på KK i morgen kl.12 for en nærmere sjekk av leiet. Det var en stor lettelse, for jeg har vært utrolig frustrert over dette. Fikk også en tid for å møte til overtidskontroll, den 27 oktober. (Hadde Ul-termin 5 okt)

Skal bli utrolig spennende på KK i morgen...selv er jeg nokså overbevist om at bebi har snudd seg til seteleie :( Har masse kynnere hele tiden men virker ikke som om det er noe mer på gang enda likevel.

Skrevet

Alenemoder1snart2: tusen takk for svar :)

Jeg skal ringe vikarlegen min i morgen, og høre om hun har tid til meg. Hvis ikke så vurderer jeg å høre etter med føden igjen, siden jeg er på overtid. Kanskje jeg får komme alikevel, siden de var litt bekymret, men tviler egentlig, for de har sikkert mer enn nok å gjøre. Men, noen ganger må man bare stå litt på kravene. Jeg er litt for dårlig til det, men tenkte at dette er viktig å følge opp, og magefølelsen min sier at det er noe jeg må gjøre. Og jeg fikk jo også beskjed om å komme rett til føden om vannet går nå...

Synes det er så rart at ingenting skjer, men ingen sv.skap er jo like, heller ikke fødsler, så dumt å sammenligne med første sikkert.. ;)

KLem til alle

Skrevet

Stå på krava du irenemor. Når føden mener du bør ul-sjekkes så er det jo bare en formalitet vikarlegen trenger å gjøre.Bare lat som du er litt ydmyk når du snakker med legen - noen ganger blir de vrange dersom man vet alt for godt hva man trenger dem til ;-)

Jeg er -5 dager i dag, og har en oppgitt-morgen hvor tårene har trillet :-( Men tror det er i ferd med å bedre seg litt. Men usj så kjedelig å bare vente og ikke få gjort noe med det.... Dessuten har jeg hatt så vondt i natt - men ikke sånn vondt som man skal ha for å føde, hehe. Vondt i tærne - akkurat som nerver kommer i klem. Blir bare mer og mer nummen jeg, litt ekkelt, men legen sier det kommer av vann i kroppen og at ting kan trykke på litt på rare steder. Jeg gikk en lang tur i skogen i går, så regner med at føttene har fått litt juling av det - veier jo ganske mye mer enn vanlig i tillegg til all denne væsken som hoper seg opp...

Jepp jepp. Vi får finne på noe å bruke denne dagen til også. Nå er jeg snart klar for å begynne å løfte på skikkelig tunge ting her for å se om det blir noen reaksjon, hihi ;-)

Krysser fingre for at det skjer noe med vente-damene her på tråden i løpet av dagen da - om dere ikke alle har begynt fødselen allerede i natt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...