Gå til innhold

Fryseforsøk neste, dette gikk dårlig gitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, nå er det bare å brette opp armene til fryseforsøk, og akkurat nå er jeg veldig glad for det 6 eggene jeg har i fryseren på UNN, ellers hadde jeg nok vært meget deppa.

Fikk satt inn en blastocyst 13.10 og etter noen dager kjente jeg en del symptomer og begynte å føle at kanskje dette går veien. Men så begynte jeg å få noe farget utflod som var beige/grå/blank allerde på rd 5 (eller 8 hvis jeg hadde satt inn etter to dager, men en blasto er jo 5 dager når det settes inn). Kjente at alle symptomene ble borte bortsett fra mensmurringen. Hadde ikke utflod på et par dager, men i går på rd 7 kom den tilbake og med litt blodlig slim. Har masse mensmurringer, så venter bare på at tanta skal komme for fullt. I dag på rd 8 er det bare litt brunt, men av erfaring så er ikke det noe godt tegn.

Så i morges, etter å ha vært på do 2-3 ganger, presset jeg ut noen dråper og urinen var helt blank. Testet med en billigstimmel men den var jo selvsagt negativ, tullete gjort, men nå føler jeg iallefall at jeg har fått bekreftelse på at dette ikke gikk denne gangen. Men så begynner jeg å tenke litt.. det at jeg fikk satt inn et nå var jo egentlig en bonus for meg og at jeg fikk så mange på frys. Forsøket mitt sto jo lenge i fare med å bli avbrutt pga fare for overstimulering.

Så nå sitter jeg her og prøver å lage en plan på hvordan jeg skal komme i bedre form frem til et fryseforsøk ved neste mens. Skal leite fram spinningskoa, prøve å gå ned 5-6 kg og komme meg i bedre både fysisk og psykisk form. Denne høsten har vært tung, føler man har vært i et vakum og nå sprekker endelig det litt opp :-)

Lykke til alle sammen, vi må fortsatt prøve å holde på den positive tanken. Mange klemmer fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Da gikk det samme vei for deg som for meg, ser det ut til. Jeg hadde et IVF forsøk, hvor jeg spontanaborterte rimelig raskt etter postiv blodprøve. Var helt forferdelig. Men var utrolig glad for å ha fått 2 befrukta egg på frys. Jeg skal igang med fryseforsøk neste måned, og har også tenkt at jeg MÅ prøve å komme i litt bedre form. Har en ergometersykkel som jeg brukte mye i fjor vinter og skal komme i gang med den for å kanskje få tatt av et par - tre kg før egg blir satt inn. Jeg får ta et tak i dag, tenker jeg, og sykle, sykle, sykle sammen med høy musikk.... Skikkelig deilig - spesielt etterpå! :)

Du får ha lykke til med treninga!! ;) OG Lykke, lykke til med fryseforsøk! Dette SKAL gå vår vei neste gang, Turva!

Klem

Skrevet

Lykke til med fryseforsøket du også! Jeg har fulgt med deg og synes det var veldig trist at mistet. Var dette ditt første forsøk? Mitt første, så var forsåvidt forberedt på at det ikke skulle gå på første forsøk, men man håper jo i det lengste...

Jeg har i dag ringt til en terapeut som driver med fotsoneterapi. Blir vel å starte med det i neste uke, når jeg har fått bekreftet at forsøket har gått i vasken. Hun mente at fotsoneterapi kombinert med øreakupunktur kunne være aktuelt for meg. Blir spennende å se om det kan ha effekt fram mot fryseforsøket. Som hun sa, hun kunne ikke gi meg noen garantier, men prøver å støtte opp under de evnetuelle svakheter jeg har.

Så blir det godt å ikke være "støttemedlem" på treningstudioet lenger, i neste uke blir det andre boller :-)

Klem

Skrevet

Hei Turva,

Ville bare si lykke til med behandlingen! Les innlegget mitt (solskinnshistorie), så ser du hva vi var gjennom.

Dette går nok veien !

Skrevet

Hei Turva :o)

Sender en hilsen til deg, og ønsker alt det beste. Jeg har selv stor tro på akkupunktur og allternativ medisin. Holder på med det nå, og skal ha inn frysegg i november.

Stå på så skal det nok lykkes!

Klem :o)

Skrevet

Takk for det, emeline1 :-)

Jeg skal følge med deg, og håper at du lykkes med innsett av frysegg i november. Håper at alternativ medisin gjør susen for deg... og for meg etterhvert :-) Trenger bare noen dager å riste av meg skuffelsen, så er jeg klar!

Mange klemmer

Skrevet

Men du har vel ikke fått skikkelig blødning ennå?? Og en test tatt etter å allerede ha vært på do 2-3 ganger teller ikke :) Hehe...

Nei, jeg har fortsatt tro på deg altså!

Hilsen optimisten

Skrevet

Jeg nekter å gi opp for deg enda ...

Krysser fingre !

Klemmer :o)

Skrevet

Heisann Turva!

Man hva er dette da?? Du som er den som alltid holder optimismen oppe på uke 41-tråden?? Du har jo ikke fått bekreftelse på at dette ikke har gått bra ennå? Nå høres du jo ut som meg for to dager siden! Men jeg skjønnner deg selvsagt veldig godt. Man kjenner jo ofte sin egen kropp, og særlig hvis man har vært gjennom dette noen ganger, så utvikler man etter hvert en følelse av hvordan kroppen reagerer. Ikke alltid like lett å være optimist når man tror man vet hvordan utfallet blir. Så selv om man skal etterstrebe optimisme, så må det også være lov å beskytte seg selv mot unødvendig store nedturer. Jeg håper så inderlig du tar feil. For det hender det jo at man gjør i dette gamet. Husk det. Jeg hiver meg forresten med på den trimmingen hvis jeg må ha flere forsøk!

Klem fra meg

Skrevet

Dette var mitt 2. IVF forsøk. Jeg hadde enda større forventninger til 1. IVF forsøk enn dette. Denne gangen var jeg mer avslappet fordi jeg visste hva jeg gikk til, og av den grunn tror jeg også at spiren satt - om enn ikke så lenge. Så neste gang skal jeg også slappe mye av, og gjøre det jeg selv vil uten å stresse.

Skjønner godt at du vil prøve på alternative metoder. Jeg har tro på det. (Gikk på babyklister forrige forsøk og vil bruke det på fryseforsøket).

Tidligere i dag var det 1/2 time med ergometersykling. Guri, å utrolig herlig det var etterpå. Satser på å gjøre det 3 ganger pr uke - i tilegg til å spise sunt -så satser jeg på at jeg går ned litt før forsøket setter i gang og at det kan ha positiv innvirkning på at spiren fester seg.

Lykke til på treningsstudioet! :)

Skrevet

I dag fikk jeg verdibrevet i posten; "Vi har i dag frosset ned 6 befruktede egg i 3 strå for dere". Så herlig :-) Så hvis lykken står oss bi, kan det være nok til tre innsettinger..

Takk for alle oppmuntrende ord, det varmer, men i dag kom mensen (som forventet) og jeg føler meg faktisk letta, tro det eller ei :-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...