Gutt08<3spire13* Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hva er "kriteriene" for å bli strippet? Annet enn at man da helst skal ha gått over termin. Har gått med maserier og vonde sammentrekninger i 48 timer, med kun få timer hvor jeg får sove, Vært på føden, har ingen åpning og den "tappen" er fortsatt 3 cm. Jm jeg går til sa forrige time at hvis ingenting hadde skjedd innen neste time, som hun satt opp mandag 27., så skulle hun strippe meg. Pratet såvidt med henne idag, hun var i møte, men jeg kunne avtale en time med henne imorgen. Da er det 5 dager til termin. er det noen som har blitt strippet før termindato? Jeg hadde ikke mast om det hadde det ikke vært for at disse maseriene ikke gir seg, og jeg orker snart ikke gå sånn her mer. Helt utslitt etter lite søvn, og vondt, og vil være så opplagt som mulig til fødselen virkelig starter. Det er jo min kropp, og jeg blir så sliten av å gå spnn her. Men kan hun strippe meg hvis ikke det har skjedd stort der?Må jeg ha åpning f.eks, el må livmortappen ha begynt å flate seg ut??Mulig det er rart spm. men noen som vet?
<3 girls <3 Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 eg har time med jordmor på torsdag å da er det 1 uke til termin å da har hun lovd å strippe meg,men da fødde eg oxo 6 dager før med min første da. ho sa att ho kunne gjøre de opp til 10 dager før.. lykke til...
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Skal til jm idag om en time,og hun har lovt å strippe meg idag. Har termin neste onsdag,dvs 8 dager til. Har også blitt lovet akupunktur... Så får vi se åssen det går......
Gutt nr 2 i magen Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Uææææh det der høres så vondt ut, de tar jo tak i livmorhalsen og vrir rundt. Huffameg, det skal jeg ALDRI be om!!! Lykke til, skjønner at folk er lei nå og vil ha babyen ut :-)))
Gulljnta Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Har gått med vonde kynnere\maserier i noen mnd nå, de stoppet fødselen i uke 26. De er regelemessige hver kveld. Skjønner så godt du er sliten, har det på samme måte. Er grusomt. Nå har jeg gått med 1 cm åpning i 4 uker så sykehuset ville jeg skulle komme opp og bli strippet før helgen, da er jeg bare 38+1! Trodde man måtte ha blitt litt moden og ha litt åpning før man kunne bli strippet, men jeg er ikke sikker.
Gutt08<3spire13* Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2008 Ja, jeg pratet med jm istad, skal til henne imorgen. Jeg sa at på sykehuset sa de jeg ikke hadde åpning, en sa det var mykt og modent, en annen sa det ikke var det. Hun sa hun skulle se hva hun kunne gjøre, da er det jo bare 4 dager til terminen din,sa hun. Vet ikke hva hun mente jeg. Men hvis det må være åpning før hun kan strippe meg så er det jo ikke så mye å få gjort? Jeg glemte helt å spørre henne hva som måtte til, men hun sa ingenting annet enn at hun skulle se hva hun kunne gjøre...
*3barns mamma* Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 forrige svangerskap ble jeg strippet 16dager før termin og fødte den dagen. jeg må legge til at jeg hadde 3-4cm åpning da og jordmor så ikke noe vits i å vente. litlå var klar til å komme og fikk bare litt hjelp. hadde vert på akkupentur,både modningsakkupentur og riestartene akkupentur. mener selv at det hjalp godt på men vær litt ops med riestartene. på meg selv og flerre veninner som har prøvd det så går fødselen styrtfort. jeg selv har født to ganger før og syntes det var bedre at det tok litt tid for da fikk kroppen tid til å være med. med riestartene akkupentur syns jeg det gikk alt for fort og følte ikke kroppen fikk bygget seg skikkeligt opp til fødsel. jeg hadde 3pressrier på 5min før hun kom og hadde totalt 3kvarter på meg fra jeg kom til sykehuset til hun kom,et kvarter inne på føderom. må og si at verken jeg eller mine veninner som tok akkupentur revnet noe. så positivt og negativt med alt tenker jeg . lykke til.... har enda 10uker igjen til termin jeg
Gutt08<3spire13* Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2008 Jm min setter ikke nåler, så det er nok uaktuelt. Jeg vil gjerne slippe styrtfødsel altså, men nå begynte jeg med disse smertene natt til søndag, men kroppen min, den trenger visst mye for å modnes:p Men kan jordmoren strippe meg hvis det ikke er noen åpning??Holder det at det er modent, eller hva? Hm,nå har jeg gått tur og vært i fysisk aktivitet idag, og merker de kommer sterkere, men tar seg likevel ikke opp. Litt lei av å gå sånn her i evigheter kan du si. Håper jo at hvis hun stripper meg, så setter det fart på sakene, og det blir vel ikke nødvendigvis styrtfødsel av bare stripping? Det var den riestartende akupunturen som satte igang hos deg, ikke sant? Fødselen får ejg ta som det kommer, der kan jeg ikke styre noe, men gjør gjerne litt for å få slutt på maseriene som ikke gjør noe nytte annet enn å gjøre meg sliten..
Ladybug~N&E Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 jeg blei strippet 16dager før termin. uke 38+0. legen fortalte meg ikke hvorfor hun gjorde det. ikke advarte hun meg før hun gjorde det heller. jeg hadde 3cm åpning og var helt moden og avflatet. derfor hun valgte å gjøre det sa hun etterpå.
Attekattenoa Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg ble strippet 8 dager før termindato med andremann, var da moden og med knappe 2 cm åpning. Hadde gått med en del slitsomme maserier den siste uken, i tillegg ikke at jeg ikke hadde sovet noe særlig de to siste månedene. Fødte én uke før termin med førstefødte også. Jeg synes ikke det var vondt å bli strippet, men kan hende det var fordi jeg var såpass moden og med litt åpning? Lykke til!! Jeg fødte ihvertfall ett døgn senere, etter en veldig rask og enkel fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå