Gå til innhold

Noen andre som venter 4.?


Fire i juni

Anbefalte innlegg

Venter vår fjerde i juni. Er veldig kvalm og sliten og synes innimellom at det går litt trått. Føler at jeg kanskje har tatt meg litt vann over hodet. All energien fra i sommer da jeg følte meg så skråsikker på at jeg kunne mestre flere barn er liksom borte. Noen andre som har det på samme måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kjære deg! Dette innlegget kunne jeg skrevet selv. Veldig kvalm.. Hm.. jeg var da ikke så kvalm med de andre? Jeg hadde planlagt å være feiende flott og ha et vanvittig overskudd gjennom hele dette svangerskapet.I tillegg syns jeg ikke at jeg kan surre meg inn i sutring siden det ærlig talt var jeg som insisterte på dette barnet. Det er en del jeg ikke har sagt det til også fordi jeg vet at flere i familien vil være skeptisk og definitivt synes jeg har tatt meg vann over hodet. Har heldigvis også minutter med intens lykke og gleder meg til å fortelle det til de andre barna. Har du noe støtte? Alle dager like trå? Vært i god form i de andre svangerskapene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er akkurat blitt hele 40 år og venter nr. 4 i slutten av juni. Veldig spennende. Er ikke spesielt kvalm, får av og til litt ubehag men det går fort over. Ellers så er jeg konstant tørst, kan drikke hele tiden. Drømmer mye om natten og har våknet av halsbrann. Ellers så er jeg øm i underlivet, og kan kjenne at det jobbes hardt i underetasjen av den lille huleboeren. Tretteheten går veldig opp og ned. kan være stuptrett en dag, for så å være helt i mitt ess neste dag.

Vi er da feiende flotte uansett, er vi ikke??? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige svar! Jo, vi er nok sikkert flotte uansett... men følelsene svinger veldig om dagen. Forresten; dere som skal ha fire, har dere tenkt på bil? Kjenner dere til brukbar biltype for familie på seks? Som ikke er altfor dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok i samme båt.... Min ide her også, så her er det bare å være tapper. Har også bestemt meg for å vente en stund med å fortelle det, skjønt jeg har sagt det til nærmeste familie og de var veldig begeistret heldigvis. Har nok tillit til at det kommer til å bli fint og at både jeg og mannen min trives med mye unger. Men jeg har ikke lyst til å si det til så mange venner og kjente ennå, tenker at jeg får kommentarer som "at dere orker" mm, og da vet jeg ikke helt om jeg kommer til å holde maska så bra sånn som jeg nå føler meg, må komme meg litt ovenpå først. Har vært i ok form de andre svangerskapene, men har det klart best i andre trimester, som folk flest. Sliter med kvalme nå og gruer også litt for den tunge tiden mot slutten, men da er man jo tross alt nesten i mål. Jeg synes egentlig at det er denne perioden som er vanskeligst, frem mot uke 12 ca (er 9 uker nå). Jeg også gleder meg veldig til å fortelle det til de andre barna. Hvor gammel er du? Jeg er 34. De andre barna mine er 6,4 og 2. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da den ene versjonen er feiende flott såklart. Den andre versjonen av gravide-tilværelsen er sofatjeneste i utslitt joggebukse og fleece-genser. Har termin 12 juni. Jeg er 38. De andre barna er; 10, 8 og 5. Syns magen spretter ut allerede. Tenker på tvillinger fordi man skal være forsiktig med hva man ønsker seg og tvillinger har jeg naturligvis(!) ønsket meg - før jeg ble gravid denne siste gangen.

Sutrer litt inni meg over småplagene, men er så glad for at livet skal bli enda rikere med enda et barn. Tenker også litt på det med bil. Naboen min har 4 barn og Toyota og er storfornøyd. Plass til bagasje og vogn og det meste.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trives veldig godt i mine joggebukser om dagen, klarer ikke ha noe på meg som minner om stramming over magen. Da blir jeg uvel. Og du "fire i juni", stemningen svinger omtrent fra minutt til minutt. Jeg svinger fra de største høyder og ned til den dypeste avgrunn. Jeg livredd og glad. Mange tanker spinner rundt i hodet. Jeg har 3 store fra før fra tidligere ekteskap. De er 14,12 og 7. Min nye kjæreste har to fra før på 19 og 17. Gjett om det spinner noen tanker innimellom, ve begynner og trekke på årene. Jeg har akkurat blitt 40, og trodde jeg var ferdig, og vi har jo 5 tilsammen. Samtidig så ser jeg den store gleden i det som har skjedd. Og bil, ja, der sier dere noe. Vi må jo snart ta buss sertifikatet, holde jo ikke engang med 7 seter. Både Toyota, Suzuki, Ford har noen fine og økonomiske 7-setere. Ja, tenk om vi skulle fått tvillinger 2smeltpåtj...." Jo, eldre man blir, jo større er sannsynligheten....HJELP. Jeg synes også magen er litt større plutselig enn den burde være, og jeg kjenner at det jobber så infernalsk der nede, kan ikke huske det fra forrige gang. Og så er jeg sinnsykt tørst, men ikke spes kvalm, bare uvel.

 

Uansett, vi får forsøke og peppe hverandre opp når vi får nedturer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen:) Jeg venter også nr 4 i Juni.. Morsomt å høre om hvordan dere har det og opplever dette.. Selv er jeg ikke blitt noe kvalm ennå, men har en matlyst hentet helt ut av en annen verden. Blir liksom aldri mett.. Gjesper hele tiden, uten egentlig å være trøtt, og humøret mitt svinger mer enn noen gang.. Kjenner veldig godt at det er ting på gang, har konstant "smerter" i korsryggen, fått brystvorter som store muttere, og selvfølgelig helt mørke.. Vi har tre jenter fra før, på 13, 12 og 6, så hadde jo vært gøy med en gutt denne gangen.. Selv er jeg 34 år.. Når vi snakker tvillinger, er jeg selv veldig spent.. Vi har begge to flere tvillingpar i familien, så egentlig er det utrolig at vi ikke har fått det før.. Hadde jo vært gøy med tvillinggutter;) Når man alikevel må bytte bil, så er det jo med to ekstra seter.. hehe.. Blir Toyota på oss da, mannen min jobber der, så vi må nok være tro mot de:) Tenkt på Toyota Avensis stasjonsvogn Verso.

 

Ble helt gira jeg, når jeg så det var flere her som venter nr 4:) Dette skal gå så bra jenter!! Stå på!!

 

Masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...