lilletvilling Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hei alle sammen! Er ei jente på 19 år, som har hatt babytanker i 2! Jeg og kjæresten "bor" sammen, har ikke noe eget så vi bor hos svigers. Vi leter og leter men er jammen ikke lett å leie leilighet i oslo/omegn disse dager! Tenker litt på dette med å få barn. Jeg kjenner jeg har lyst på. Jeg fester ikke som mine jevnaldrende venniner, er stort sett hjemme, ser film, går tur med hunden vår, leser eller gjør andre ting. Hender såklart at jeg tar en tur til venninner på fest, men sjeldent. Er ferdig med VGS og jobber i en butikk som selger babytøy (rart jeg blir sugen på barn:P), kjæresten har også fast jobb og tjener greit, mer en meg.Han er også 3 år eldre en meg. Tenker mest på dette med økonomi. Særlig at vi ikke eier noe sted selv, og mest sannsynelig må spinke og spare en stund før vi kan kjøpe (er på utkikk etter leie nå). Er redd for at vi aaldri skal få råd å kjøpe noe om vi får barn. Er også redd for reaksjoner særlig fra mine foreldre som ventet til de var over 30 begge to. Om at de vil jeg skal ta mer studier osv osv. At jeg er dum som gjør det tidlig. De syns min kusine var tidlig ute og hun var 21 eller 22. Tingen er jo at jeg ikke ANER hva jeg vil bli, og da heller ikke hva jeg vil studere. Tenk om det tar meg ti år å finne ut, da syns jeg det begynner å bli seint med barn. Puh, tror jeg fikk tømt meg litt nå, så får jeg heller legge til mer om jeg kommer på noe! Når er man egentlig klar? Er 19 for ungt?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 19 er absolutt ikke for ungt, jeg tror det er en fin alder å få barn i. Du sier selv at du ikke har behov for denne festinga, og man kan jo gå ut selv om man har barn. Man kan f.eks bytte på og gå ut annen hver gang, og så har man jo alltids besteforeldre dersom man vil ut en tur sammen! Det er folk som er mye dårligere stilt enn dere som velger å få barn. Dere kommer til å få det til helt fint. Jeg tror man kommer til å prioritere en del annerledes når man får barn. Før jeg fikk huslån hadde jeg aaaldri penger, men nå - jeg har aldri hatt så god råd før. Så jeg vil tro man prioriterer på en helt annen måte når det gjelder det meste når det kommer barn inni bildet. Synes ikke du skal høre på foreldrene dine, 30 år er jo ikke gammelt i den forstand, men jeg hadde mye heller valgt å bli mor som 20 åring. Du skal leve ditt eget liv med dine egne avgjørelser. Hvordan er det med din samboer, har han lyst på barn? Et tips kan jo være og sette av peng hver måned til en babykonto, så har dere mye penger til å kjøpe alt dere trenger av utstyr og sånn til den lille kommer...
lilletvilling Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Tusen takk for svar:D Ser ut til at vi blir juni/juli09 prøvere, gleder meg masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå