Gå til innhold

Noen som har fått tvillinger her?

Anbefalte innlegg

Gjest tresmåmus
Skrevet

Synes liksom jeg har så diger mage denne gangen. Er det mulig å overse at at det er tvillinger på ultralyd?

Hvordan føles det å ha to barn i magen? Annerledes enn å ha ett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk tvillinger for snart 6 måneder siden. Det ble oppdaget på ul i uke 7. Jeg vil tro det skal godt gjøres at man overser det hvis det er to i magen, jordmødrene på sykehusene er veldig nøye :)

Det er veldig annerledes å ha to barn i magen enn å ha ett.

For det første ble jeg kjempedårlig rundt uke 5, kvalm, svimmel og utrolig sliten. Var 100% sykemeldt i litt over en måned tidlig i svangerskapet, og var stort sett sengeliggende den måneden. Ble 100% sm fra uke 24, det er vanlig å bli sm rundt den tida for å forhindre for tidlig fødsel. Magen min var helt enorm!!!! Symfysemålet ble aldri målt, men ei uke før fødsel var jeg 134 cm rundt magen.....

Hvis du allerede har vært på den ordinære ul på sykehuset så kan du jo gå til privat ul hvis du er usikker. For å få bekreftet en eller to i magen :)

Lykke til !!!

Skrevet

Jeg er 23+3 på vei med tvillinger.

Hadde en følelse, andre symptomer, og større mage veldig tidlig så jeg best en privat ul og da fant vi ut at det var to i uke 7. Spørs jo hvor langt du er på vei, men det skal vel ikke være så vanskelig å se om det er to.

Skrevet

Jeg fikk beskjed når jeg var på ultralyd at det var en ting hun virkelig var sikker på etter å ha tatt en ultralyd og det var hvor mange barn det er. Så hvis du har vært på ultralyd og fått ikke fått beskjed om at det er to da, så er det nok bare en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...