Twintipp og himmelblå Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Mannen sier han skal ha en 50 tommer stor tv i stua!! På min gustavianske hvite skjenk!!! Uaktuellt... Synes det er så ufint med GAHH tv som tar hele blikkfanget!! Hvis jeg ikke klarer å rikke det ellers så tålmodige mannebeinet, er det noe som helst som finnes der ute som kan skjerme jækelskapen? Jeg prøver å si at han får sette den opp i loftstua, men siden det er en liten stue vil han da bli sittende mellom beina til Beckham i tv skjermen, og det er også uaktuellt iflg. ham selv.. (skjønner ikke det??!) Jada, bagateller.. Men, en tv som er større enn spisestua er ikke å kimse av!!
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Full forståelse for den.... ) Her i huset hadde vi også en slik diskusjon, og uten å si hvem som vant den.... så kan jeg i alle fall fortelle at vår tv er 40" ;o) Mitt beste råd.... Få mannen din til å snakke med noen i en seriøs forretning som kan fortelle han hvor stor stue man egentlig nør ha for at en 50 tommer skal passe inn...... Det er nemlig helt unødvendig (og stygt) med en så stor tv i en normal norsk stue ) Lykke til )
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Nei vet du hva, der hadde jeg satt meg på bakbena også altså Stå på ditt! En sånn monstertv hadde aldri kommet inn i mitt hjem om jeg ikke hadde egen kinosal.. Vi har 37 tommer og det er mer enn stort nok synes jeg Tv`n skal jo ikke være det eneste man ser heller da!
~sjiraff~ Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Kan han ikke bare kjøpe en litt mindre (men mye bedre) TV til loftsstua da? Ellers skjønner jeg din frustrasjon. Vu har en 40" og den er mer enn stor nok...
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, jeg får illebefinnende bare av å tenke på det!! Naboen har det, og det var så tøft mente han på.. Ja, da kan jeg følge deg over til naboen jeg så kan du se på tv der..:-p Ja, normal størrelse er jo greit.. Vi har ikke flatskjerm, så han ønsker seg det. Men, 50 tommer?! Det heter ikke kino for ingenting... *rive seg i håret*
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Enig med du! =) Skal ha rimelig stor stue for at det skal passe med en så stor (og unødvendig synes jeg) tv! Vi har 37, og den er akkurat passe! Stå på ditt =)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 be han kjøpe prosjekter og lerret i steden. hehe. da kan dere bare dra det ned når dere skal se på tv'n. ;p
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2008 Der har minsten dvd spiller som han ordner med selv og greier... Poenget er at det er stor avstand fra sjenken.. (les: tv-benk iflg min mann) og til sofaen, så du må sitte med lupe for å se teksten.. Men, herlighet, 50 tommer... Lurer på om han ikke tror han er litt barsk med stor tv. Kan ikke alle bare skrive at det er turn off med 50 tommers tv?? Nei, det skjer ikke altså,,, gah!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 jooo da. hehe. hva slags tv har dere nå da. tror vi får en 47" av pappa snart, når han skaffer seg sin 50". Knis. Glææær meg.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Ifølge en venn av meg (drevet elektroforretning i årevis) skal avstanden mellom tv og øye være ganske så stor før du får utbytte av en 50", mener han sa over 8 meter. Og de færreste har vel så stor stue, eller mulighet for å innrede slik iallfall. Med en 32" som jo nærmest er for mikrotv å regne skal avstanden idèelt være nærmere 4 meter. Enkel regel: Når du sitter i sofan/stolen og strekker strak arm frem skal du akkurat klare å dekke skjermen med håndflaten. Da er tv i passe avstand og størrelse.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 skjønner deg egentlig godt. Her i huset kom det en 42 tommer, som nå henger her på veggen. vant ikke helt den diskusjonen jeg da... ,men trøster meg to ting: 1. Der vi bodde da vi kjøpte den hadde vi kjempe stor stue, faktisk like stor som leiligheten vi bor i nå når jeg tenker meg om( rett i under kan av 70kvm), så der kom den faktisk godt med. 2. jeg bestemmer alt annet som skal inn her i huset så hvis den tven gjør han fornøyd så er dte greit.Lyd og bilde er liksom noe som intresserer han veldig, og noe må jo han få ha her også. MEN noe større kommer aldri på tale. hehe, og det vet han.... og når vi først har den så vil jeg ikke bytte den ut, for bildet er fantastisk. og jeg bryr meg egentlig ikke om sånne ting. Sliter litt med å få den til å passe inn da, og jobber enda med å komme på en ide så den er litt mer diskre.....
Candy girrrl Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Enig med deg. Har var det stor krig på størrelsen. Så til slutt var det bare å krympe ballen og kjøpe mindre tv. Av og til tror jeg disse gutta tror størrelsen på tv skal avspeile en viss annen størrelse hehe.. Store tv`er er stygt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå