Gå til innhold

stollt mamma- konferanse time med læreren i dag :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han går i 3. Han er sterk i alle fag, skal få 4. klasse mattebok også :-) Morro å høre at han er så flink :-) Har heller ikke presset han til å jobbe ekstra el noe... Håper det varer når han blir stor da.. Er fort gjort at de sklir.. :S

Stolt mamma :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott!

Har en personlig erfaring fra egen barndom som jeg gjerne deler: jeg lå foran og stortrivdes med å lære. Men etterhvert passet verken læreren eller foreldrene på at jeg fikk tilstrekkelige utfordringer. For å gjøre en lengre historie kort: gradvis ble jeg mindre glad i skolen - jeg fikk jo ikke utfordringer som matchet lærelysten.

Det jeg vil si er: vern om barnets glede ved å lære! Følg gjerne med på at han får utfordringer som passer ham i årene som kommer! :)

Skrevet

Så bra! Gratulerer med gutten! Ta godt vare på læregleden hans, så han fortsetter å trives på skolen, det gjør livet så mye enklere (at han trives,altså)

Skrevet

Enig med nr 2 her. Vi måtte bytte skole fordi sønnen vår kjedet vettet av seg da han ikke fikk nok utfordringer i klassen. Og de sier at norske skoler skal være flinke til å tilpasse individuell opplæring. NOT. Men uansett kjempe bra at gutten din trives og gjør det bra. Ikke noe er bedre enn det.

Skrevet

Anonym 23:24: Ble det ikke bedre da dere byttet skole, da? Det kan jo ha vært kulturen på den første skolen som var dårlig ift tilrettelegging. Individuell tilrettelegging er faktisk noe alle barn har rett på, så dersom ikke skolen gir det, så er dere i deres fulle rett til å gå videre med saken.

Skrevet

Har hørt at det er i 4.klasse man kan se hvilken vei barna vil "tippe" rent skolemessig..... så dette vil nok holde seg, vil jeg tro:))

Du har All grunn til å være stolt:D

Skrevet

signerer anonym 23:09!

Følg opp uten å presse det på han, for det norske skoleverket er ikke gode nok på det!

Skrevet

Joda vi hadde samtaler med skolen. han fikk ekstrabøker for klassetrinnet over, men ingen oppfølging utover det, skolen påsto de ikke hadde ressurser og de svake elevene ble prioritert, noe de er lovpålagt. Så etter mye om og men fikk han bestemme selv, og valgte å begynne på en annen skole hvor de har en helt annen holdning til individuell oppfølging. Er i nærmiljøet det også så ingen krise for han heldigvis, samt at vi også bor i nærheten av de gamle vennene sånn at han opprettholder det sosiale.

Skrevet

Så flott da!

Jeg har en gutt som ligner, men mener faktisk at vi har litt ansvar selv også. Klart at skolen har ansvar, men det er faktisk viktigere at skolen tar seg av de svakeste siden de har få ressurser. Da får heller jeg hjelpe litt ekstra til med min ressursterke gutt. Ofte vil jo de som er flinke på skolen ha ressurssterke foreldre.

Det at barn med gode evner faller så veldig utenfor handler ganske mye om foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...