tezzie Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg syns det er kjempe vanskelig til tider, men min kjære eks har fått seg ny dame som om jobber på et lager og ikke har egne barn. Alikevel har hun visst lang erfaring med barn, og grunnet henne er barneoppdragelse såå lett. De har henne (datteren vår) anhver helg og anhver tirsdag.Blir fustrert av sånne uttalelser jeg
ano`num *17.03.10* Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Ikke jeg hvertfall! Hverken med mine egne eller andres barn.... Grunnen til at det er enkelt for dem er vell at du gjør grovarbeidet for dem? Sann som når vi kjærringer samler sammen vaska, vasker og tørsker - så kommer kællen hjem og legger det sammen og skryter sååå mye fordi han har vært såå flink Hvem gjorde egentlig jobben da? Det å ha et barn et par dager kan vell sammenlignes? Du legger grunnlaget og du tar "unotene" igjen etterpå? Hun vil nok få et annet syn den dagen hun må i gang over lengre tid om gangen!
snartmammapåny Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Føler ikke det er kjempe stress heller da. Tar det litt som det kommer, MASSE kjærlighet, oppmerksomhet og samhandling mellom foreldre og barn. Vi møter jo selvfølgelig motstand med tanke på trass og slik og mini vil ikke alltid gjøre som oss voksne vil, men slik er det jo bare. Det er jo helt normalt. Stresser meg ikke nevneverdig opp av den grun. Elsker å være mamma og elser og oppdra mini. Så er ikke heeeelt uenig med dama til eksen jeg da, det er jo ikke sååååå vanskelig heller. Kanskje ikke akkurat det svaret du var ute etter
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Alle som ikke har egne barn eller kan noe som helst om barn
tezzie Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2008 Nei ikke akkurat hehehe.. neida, jeg sa jo vanskelig til tider! Enkelte dager er fantastiske, andre er forferdelige. Desverre er det jeg som har de vanskelige dagene med trass og motvillighet, mens de har kosen!
Miss Foster Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Ha! Da skulle du møtt min "kjære" svigermor som mener hun vet best. Selv så dro hun til Argentina med den nye kjæresten sin da min samboer og hans søster var små, og overlot dem til sine søsken og foreldre. Så en dag da hun begynte å mene om hvordan jeg/vi gjorde oppdragelsen så ba jeg henne om å holde kjeft da hun ikke hadde peiling på hva det ville si å ha små barn. Hun tok hintet.
tezzie Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2008 Hehehe.. Fantastisk! ) Skjønner godt at hun tok hintet.
Odine! Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Har ei venninne som "kan" alt om alt. Egentlig er det litt festlig. Jeg tipper du gleder deg til hun får egne barn og skal oppdra dem på heltid ;-)
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Oppdragelse er lett når du oppdrar andres barn. Jeg syntes aldri det var vanskelig å passe de tre ungene til søstra mi ei helg alene, for eksempel, men jeg skal hilse å si at jeg synes ettåringen min er en håndfull selv om han i bhg går for å være en engel :-)
Sjokoladekaka Skrevet 20. oktober 2008 #11 Skrevet 20. oktober 2008 Så klart er barneoppdragelse lett så lenge du ikkje har ungar sjølv;)
Raych Skrevet 20. oktober 2008 #12 Skrevet 20. oktober 2008 Tja, vi har to, og synes ikke akkurat at vi sliter oss ut på barneoppdragelsen ennå i alle fall:) Ingen store problemer så langt. Jentene er 4 og 1 år nå. Jeg tror faktisk at man kan kunne en del om barn selv om man ikke har barn selv. Ofte kan man jo ha meninger om barn, ha erfaring med barn på andre områder etc. Husker jeg synes det var skikkelig lavmål av venner av oss som fikk barn før oss som plutselig ikke kunne ta imot råd eller tips fra oss uten barn, selv om vi hadde snakket om at slik skulle vi aldri gjøre når vi fikk barn:)
du og jeg og vi to Skrevet 20. oktober 2008 #13 Skrevet 20. oktober 2008 Tja... jeg synes faktisk ikke det er sååå vanskelig. Men det kan jo ha noe med at han ikke har fylt 11 måneder å gjøre kanskje? Muligens vil det dukke opp en og annen utfordring underveis;) Det er vel typisk de som ikke har stått i utfordringene selv å være litt naive? Eller tro de vil klare det så mye bedre selv?
Gjest tresmåmus Skrevet 20. oktober 2008 #14 Skrevet 20. oktober 2008 HELT ÆRLIG SÅ SYNES JEG VI ALLE BURDE BLI TILBUDT FORELDREKURS NÅR VI SKAL BLI OG NÅR VI ER BLITT FORELDRE. VI BURDE FÅ KURSING VED JEVNE MELLOMROM ETTERSOM BARNET VOKSER INN I NYE FASER OG NYE UTFORDRINGER MØTER FORELDRENE. Merkelig at vi overhodet ikke skal få noen opplæring i det faget som kanskje er det aller viktigste her i verdenen, nemlig å oppdra våre barn på best mulig måte. Vi føler jo alle at vi prøver og feiler, blir fortvilet og søker råd - hvorfor kan vi ikke få kurs??? Som du sier, det er slettes ingen enkel sak å oppdra et barn. Men, det er ikke nødvendigvis så mange knepene som skal til for å føle man har noenlunde kontroll. Men de knepene er da ikke nødvendigvis innlysende - de må vi lære. Hadde ikke dere også ønsker å gå på kurs? Foreldrekurs, med diskusjonsgrupper? Jeg hadde i hvertfall meldt meg på.. HELSESTASJONENE BURDE JO TILBY DETTE GRATIS!!! Tenk på alt det forebyggende arbeidet man kan drive om man som foreldre er litt mer forberedt.... Kanskje blir da ingen 3 åringer trasne, kanskje gjør da ingen fjortiser oppgjør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå