Gå til innhold

Kjører dere mye kollektivt?

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er det kollektivtransport der dere bor?

Jeg/vi kjører ikke mye kollektivt, kun når vi er på ferie i oslo området, da tar vi det som er av kollektiv transport for å komme oss rundt. Tog,trikk,buss, t-bane.

Fly tar jeg ikke med her.

Er ikke utbygd kollektivt nettverk her hvor vi bor. Går kanskje 1-2 busser til og fra byen i ukedager, og det er det som går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar toget til skolen. Men da jeg jobbet reiste jeg sjeldent kollektiv.

Egentlig er det deilig å ta toget. Sitter og små sover. Slipper kø og stress. Parkering i byen er jo knall dyrt så jeg tror nok at jeg sparer 2000 i mpneden på å ta toget.

Jeg leverer barna i barnehagen først så jeg kjhører til togstajonen, der parkerer jeg gratis. Tar 5 min å gå til skolen når jeg kommer frem. Kjører jeg så må jeg parkere samme plassen som toget stopper.

Gubben kjører.

Skrevet

Her går kun skolebussen og så går det 1 buss til byen i helga.

Er 1 time til toget.

Jeg bruker bare bilen. Sambo også. Vi bodde i nærheten av togstasjonen før, men jeg brukte det lite etter at jeg fikk lappen. Litt når jeg gikk på skolen.

Skrevet

Nei, heller dårlig med det gitt. Går skolebusser og en midt på dagen tror jeg. Så jeg kjører. Har ikke annet valg, for det er 3 mil en vei til jobben.... har kunnet sykle, men da har jeg ikke vært i stand til å jobbe :-P

Skrevet

Lokalt tar jeg bilen, blir lite kjøring nå, bare til og fra helsestasjon eller hvis vi skal ha noe helt spesielt som de ikke har i lokalbutikken. I fjor kjørte jeg kun kollektivt. Hadde brukt vel så lang tid hvis jeg hadde kjørt bil for jeg måtte reist midt i rushen for å rekke jobben. Sparte bomavgift, bensinutgifter + utgifter til magesårbehandling etter køkjøringa ;)

Skrevet

Her er det kun skolebussene som går:) Så da er ingenting etter kl 14-15 om dagene... Ingenting i helgene. Kjører til og fra jobb, men ikke så mye på ettermiddagene ennå i alle fall. Blir vel mer når ungene skal være med på diverse aktiviteter.

Jeg og mannen min trener flere dager i uka, men vi prøver å ikke kjøre til diverse ting, eller ta det samtidig som andre ting.

Skrevet

Jeg kjører aldri kollektivt.

Har tatt bussen et par ganger fordi ungene hadde så lyst å kjøre buss. Men det blir altfor dyrt når en skal ta bussen. Bare for oss fem koster det 66 kroner en vei. Det vil si at det koster oss 132 kroner å ta en tur med bussen frem og tilbake.

...Billigere og raskere å kjøre egen bil for oss i hvertfall :)

Skrevet

Når vi bodde i Oslo kjørte jeg kun kollektivt, godt og avslappende på vei til og fra jobb.. Så får også barna reise på månedskortet gratis om helgene...fint slik i Oslo.... også på dagskortene får du ha med opptil 2 barn på billetten:)

Men her jeg bor nå, går kun skolebussen, så det gidder jeg ikke:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...