Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har knapt spist noen ting siden onsdag... Det er snart en uke, og jeg har såvidt gått ned 3 kilo. Jeg var ikke overvektig fra før, men hadde vel 5 kilo mer enn min idealvekt. Er 173 og veide 65 kg. Min idealvekt er 58 mener jeg selv, da har jeg ikke lovehandles og mage som henger over buksa. Nå er jeg ned i 62.5 og det vises ikke engang. Hvorfor går man ned så lite når man ikke spiser? Jeg har spist nesten ingenting. Greide ikke holde meg til noen diett så jeg så det like greit å bare ikke spise særlig og se hvor det gikk hen...... Er skuffet. Tidligere har jeg rast ned i vekt hvis jeg har vært lei meg og ikke spist en periode osv...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Hvorfor ikke bare kjøpe større bukser?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Fordi du ødelegger kroppens forbrenning på denne måten. Den slutter å brenne kalorier når den får beskjed om at det er hungersnød for da må den jo lagre det den har for å komme seg gjennom elendigheten. Med så lite spising har du antagleigvis ikke mye energi til å mosjonere heller.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Når du ikke spiser slår kroppen over på sparebluss og holder på alt den har. Pga dette il du nok også gå enda litt mere opp når du begynner å spise igjen fordi kroppen fortsatt går på sparebluss.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Ok. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan gå ned til min idealvekt uten å "sulte" meg da? Det er jo helt forferdelig. Men det toppet seg da min egen mamma sa at jeg som var så fin og slank, var merkelig nok blitt "lubben"... Var veldig sårende.
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Mitt tips er å ikke tillate deg selv at andre har så til de grader kontroll over deg at de indirekte kan få deg til å sulte deg.... Da sitter problemet mer i hodet en på kroppen...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 da synes jeg mammaen din er litt usmakelig! du er da mer enn tynn nok! hmmm... kanskje dette innlegget hører hjemme på spiseforstyrrelser?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Er sikker på at du ser ufattelig bra ut nå. Ikke gå ned i vekt, tren istedet og få en spretten kropp. Spis mye fisk, grønnsaker og salat. Unngå snop. Spis regelmessig, drikk vann, ta vitaminer og tran.. Så vil du se endringer etter ca 4 uker.. Dette er kuren for å få livsglede og en fantastisk kropp. Sulter du deg, ødelegger du kroppen din! Du har dessuten en BMI på 20. Går du ned ytterligere får du en BMI på 19 som er undervektig. Det vil da gå utover skjelettet ditt, styrken din, energien din, hårglansen. Du vil være mer utsatt for celulitter og strekkmerker som følge av sulteslanking som gjør at du legger på deg de kiloene like raskt som de forsvant.. Du kan jo også undersøke litt selv på nettet eller ta turen til legene din for å snakke om konsekvenser ved å bli udervektig.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Hmmm, ikke morro å få høre noe sånnt da.. :-( Men du har jo en ganske ok vekt der du er da, sjekket din bmi den ligger på 20.7 nå. slanker du deg ned til 58, er bmien din på 19,4 under 20 er undervektig 20-24,9 er normal vektig Tren litt magemuskler, spis lite men ofte, drikk mye vann :-) Kroppen endrer seg etter en graviditet også... Eneste kur for det er å trene tror jeg altså... Ikke tenk på vekta, det er bare noen tall.. Overse hva moren din har sagt og nyt livet, du har ingenting å uroe deg for :-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Tusen takk, skal heller prøve deres råd. Nei, jeg har ingen spiseforstyrrelse. Jeg fikk bare nok av å være meget misfornøyd med meg selv. Ikke vil jeg kle av meg for partneren, jeg passer ikke i noen av buksene mine lenger og føler meg generelt ganske ekkel. Jeg har et barn på 4 år og jeg var slank helt frem til oktober ifjor. Hva som skjedde vet jeg ikke helt.......Har aldri hatt noe problem med kroppen og har ikke noen gener til å legge på meg noe særlig heller, men nå er jeg ikke den jeg engang var. Jeg hadde en bitteliten rumpe og ønsket meg større. Nå er den stor nok og det samme med lårene. Det er forsåvidt greit, men magen henger over buksa og sideflesket er et stykke for seg. Helt seriøst. Mener ikke syte, men trives overhodet ikke med meg selv lenger. JEg pynter meg aldri, nettopp fordi jeg er kjempemisfornøyd. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå