Gå til innhold

Bekkenløsning eller bare no underlig vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobb idag fikk jeg veldig vondt i "bøyen" mellom lår og hofte (på framsida). Ja, jeg vet, en fantastisk forklaring :P Hehe. Det ble bare verre og verre jo mer jeg gikk, men når jeg kom hjem og fikk lagt meg nedpå blei det mye bedre. Det kommer tilbake hver gang jeg begynner å gå rundt. Kan det være bekkenløsnings-smerter mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte jeg bare skulle legge til at nå som jeg ligger på sofaen så verker det på innsiden av begge lårene (sånn helt øverst i den omtalte "bøyen". hehe). Kjennes på en måte ut som jeg har overanstrengt meg skikkelig. Og når jeg går rundt så gjør det mest vondt å løfte foten framover... lissom... eller no... vanskelig å forklare gitt...

Skrevet

Som du sikkert har sett her inne på BiM så er jeg ikke så erfaren når det gjelder BL, og lurer på om jeg har det sjøl, men tenkte jeg kunne foreslå at den "bøyen" på innsiden av lårene helt øverst, kanskje du mener er lysken?? :)

Skrevet

Hehe, det var det veitu :) Hvertfall den som er på innsiden, men den som er på framsiden er vel noe annet (kanskje). Takk for hjelp!

Kjennes ut som jeg har en liten lyskestrekk, men allikevel ikke, hvis noe skjønner...

Skrevet

dytter denne opp jeg, for jeg lurer på akkurat det samme selv..

tydeligvis sikkert vanlig da ettersom vi alle som har svart er gravide ;P

hehehe

Skrevet

Hehe, ja bør jo være det! Er bare litt bekymra, for jeg har en veldig fysisk krevende jobb - Jeg står og går konstant i åtte timer på betonggulv. Kombinert med endel tunge løft... Også har jeg ikke sånn veldig lyst til å ende opp sengeliggende, så håper og oppdage det tidlig hvis jeg skulle slite med mye vondter, sånn at jeg kan bli flyttet til et sted som ikke er så krevende :)

Skrevet

Jeg vet desverre ikke om det er bekkenløsning du har.

Jeg hadde bekkenløsning med 1. mann på grunn av hypermobile ledd. OG det første symptomet jeg fikk var slik som du beskriver. deretter fikk jeg smerter nederst i ryggen++++. Jeg snakket med jordmor om smertene oppe i lysken, og hun gav meg en annen forklaring en bekkenløsning, men jeg husker desverre ikke hva det var.

Ble etterhvert bare mer og mer plaget, før de da gav meg diagnosen bekkenløsning. Så du kan være av de heldige og en av de uheldige. Men uansett ett lite tips: hvis du går på murgulv, kanskje også med vernesko? Få deg skikkelige såler med en gang! Det er ei belastning for gravide UTEN bekkenløsning å gå på murgulv! :)

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar!

Nei, heldigvis slipper vi (les: jeg. hehe) å gå med sånne vonde sko. Har fått bruke crocs fram til nå, og får rekvisisjon fra jobben denne uka til å få masai-sko :)

Skal til fysioterapeuten i morra, så får høre litt med henne... Idag har jeg hatt flyttedag, så har ikke vært på jobb. Har i tillegg vært skikkelig dårlig, så ble sofa istedet for å rydde på plass ting, som var den egentlige planen. Men har vært hos dyrlegen med bikkjene, og nå når jeg kom hjem satte jeg på plass alt av toalettsaker, og nå har jeg skikkelig murringer i lysken igjen. Huff... Men jeg prøver å ikke klage på hverken vondt eller kvalme. Men det ekke lett altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...