Gå til innhold

Flere som har hatt antydning til svangerskapsforgiftning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor idag, helt fint blodtrykk, men har litt ødem og urinen slo ut litt (hun skrev L+1og P+4...) Noen som vet om dette er alvorlig? Fikk beskjed om å levere ny urinprøve til fastlege så fort som mulig for å få ordentlig måling. Kan dette være begynnende svangerskapsforgiftning? Har jo ikke høyt blodtrykk da så vet ikke helt hva jeg skal tro...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jm skrev det same på min. aner ikke hve det betyr. men jeg skulle vist ikke levere inn ny urinprøve. om det er pga jeg har termin om 13v dager vet jeg ikke.

Gjest Lindus:) med lille Jesper
Skrevet

Jeg ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning. Hadde hele den siste måneden utslag på proteiner i urinen og store ødemer (vann) i kroppen, men blodtrykket holdt seg stabilt. Etterhvert ble jeg i dårlig form, pannehodepine, skikkelig slapp og trøtt, og begynte også å bli kvalm igjen. Ble da lagt inn til observasjon, og først da (1 uke før termin) steg blodtrykket mitt. Så man må ikke ha skyhøyt blodtrykk for å ha begynnende svangerskapsforgiftning. Syns det er fint at de følger deg opp med ny urinprøve. Og føler du deg dårlig ville jeg tatt direkte kontakt med fødeavdelingen.

Lykke til :)

Skrevet

L= Leuksesitter - blod i urin

P= Protein i urin

Har kun høgt blodtrykk. Og tendenser til spor i urin. Så eg har ein lettare svangerskapsforgifting. Ellers har eg ikkje mykje anna som minner som svangerskapsforgiftnig.

Var innlagt ei natt i helga på observasjonsposten. Grunn til at eg vart lagt inn til slutt var at barnet hadde vokse for lite. Men, etter ein grundig sjekk på UL med blodgjennomstrømning, så var alt fint der. Og godt var det. Sjølv om eg er lei svangerskapet no, så var det godt å kome seg heimatt og. Er jo ikkje det same når ein har barn frå før av som er heime. Ho syns eg var vekke altfor lenge sjølv om det var litt over eit døgn.

Skrevet

Beklager, men jeg må rette litt på informasjonen din....

L= leukocytter....og det er bakterier

Skrevet

Jeg var hos jordmor idag og fikk også påvist protein i urinen (+1), i tillegg litt økning i blodtrykk. I utgangspunktet er det ikke "farlig", men det kan være et begynnende tegn på svangerskapsforgiftning. Det er visstnok ikke uvanlig at det dannes protein i urinen når man er gravid, så det trenger heller ikke være sv.sk.forgiftning.

Jeg skal tilbake igjen om to uker. I mellomtiden fikk jeg beskjed om å være obs på hodepine, kvalme, smerter øverst i magen og store endringer i bevegelsesmønsteret til barnet. Jeg er litt spent selv da jeg utviklet svangerskapsforgiftning i mitt første sv.skap. Hadde da alle "tegnene"; høyt blodtrykk, protein i urinen og masse vann i kroppen. Men jeg var hverken kvalm eller hadde hodepine. Lykke til!

Skrevet

Stemmer at L står for leukocytter,men det er ikke bakterier men derimot et annet ord for hvite blodlceller :)

Skrevet

Jeg fikk gutten min for ti dager siden med keisersnitt, pga sv.sk.forg..

Om du har 4 i proteiner så er det veldig mye, jeg hadde 4+ i over tre uker før han kom ut. Hadde høyt blodtrykk også, men ingen hevelser eller hodepine eller andre symptomer. Blodtrykket og urinprøvene ble etterhvert så kritiske at han bare måtte ut, så han ble tatt 10 uker for tidlig.. Så om du merker noe sånt, så er det viktig at du sier fra! Selv fikk jeg dårlig oppfølging av legen og jordmora, for jeg har hatt høyt bodtrykk helt fra første kontroll uten at noe har blitt gjort..

Skrevet

Ja, og det vet jeg også....men tenkte at de fleste som spør om sånne ting ikke er fagfolk som tydeligvis du og jeg er....derfor skreiv jeg bakterier...lettere å forstå...det kan jo antyde flere ting...bla forurensing av prøven som feks utflod...men kan også indikere en infeksjon.

Skrevet

Jeg har de siste tre ukene hatt høyt blodtrykk (164/102) og går til kontroll på Rikshospitalet annenhver dag. Har foreløpig krystallklar urin, men mye vann i kroppen. Litt hodepine og vondt oppunder brystbeinet. Men har ikke sv.skapsforgidtning. Dette ble påvist ved blodprøver idag. Bebisen har det kjempefint, men jeg må tilbake for nye prøver om to dager. Greit å få så mye oppfølging, man blir jo litt urolig.

Skrevet

Veldig lettet nå, var hos lege og alt var normalt, urin, blodtrykk og babyen hadde det bra! Godt er det! Så alt er bra og som det skal være. Tjo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...